arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۷۵۶
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۴ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۷

در ۴ ساعت جلسه غیرعلنی مجلس چه گذشت؟

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس درباره جلسه غیرعلنی نهاد قانونگذاری گفت: جمع‌بندی جلسه امروز این شد که با توجه به فضای موجود در کشور بانک مرکزی تسهیلاتی را در خصوص رونق‌گرفتن تولید در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس درباره جلسه غیرعلنی نهاد قانونگذاری گفت: جمع‌بندی جلسه امروز این شد که با توجه به فضای موجود در کشور بانک مرکزی تسهیلاتی را در خصوص رونق‌گرفتن تولید در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد.

بهروز نعمتی در حاشیه صحن غیرعلنی مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در خصوص جزئیات نشست نمایندگان با وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی تصریح کرد: درخصوص مشکلاتی که حوزه‌های اقتصادی وجود دارد مجلس تصمیم گرفت از رئیس بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و همچنین مرکز پژوهش‌ها دعوت کند که گزارشی را برای حل مشکلات ارائه دهند. با توجه به گزارش مرکز پژوهش‌ها و مطالبی که بانک مرکزی ارائه کردند چند مشکل اصلی در مجموعه‌های تولید کشور مدنظر قرار گرفت که تعدادی از نمایندگان مجلس هم که تخصص‌های اقتصادی دارند، مطالبی را مطرح کردند.

وی افزود: جمع‌بندی جلسه امروز این شد که با توجه به فضای موجود در کشور بانک مرکزی تسهیلاتی را در خصوص رونق گرفتن تولید در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد البته قرار بر این شد که بانک‌های سرمایه‌گذاری در کشور ایجاد شود و بانک‌های سرمایه‌گذاری این کار را انجام دهند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: درخصوص تورمی که در کشور وجود دارد بانک مرکزی مکلف به تعیین سازوکاری شد که پول‌های موجود در جامعه را به سمت تولید حرکت دهد.موضوع بعدی‌ که در اولویت است ساختار بانک مرکزی است که نیاز به اصلاح دارد و در مجموع قرار بر این شد که هم بانک مرکزی و هم کمیسیون اقتصادی مشکلات را ساماندهی کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس درخصوص حل مشکلات ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدواریم مجلس و دولت با کمک یکدیگر و تمهیداتی که ارائه می‌کنند در جهت حل مشکلات اقتصادی کشور قدم بردارند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه موضوع ارز هم جزو موضوعات مطرح شده در این جلسه بوده است یا خیر گفت: بحث امروز فقط مربوط به مشکلات اقتصادی کشور از جمله مجموعه تولیدی، تورم کشور، تورم نقطه‌ای و بحث نقدینگی و فوق نقدینگی به سمت تولیدات بود.

همگرایی لازم بین مرکز پژوهش‌ها، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد وجود دارد

با پایان صحن غیر علنی، مجلس شورای اسلامی در ساعت ۱۱:۵۶ دقیقه به صورت علنی به ریاست علی لاریجانی آغاز به کار کرد.

در آغاز صحن علنی ، رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه غیر علنی مجلس تصریح کرد: در جلسه غیرعلنی بحث‌های مهمی درباره همکاری بانکی و اصلاحات لازم در ساختار بانک‌ها در شرایط فعلی برای کمک به تولید مطرح شد.

وی با اشاره به گزارش مرکز پژوهش‌ها گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس بحث‌هایی را در مورد حل مشکلات بانک‌ها، استقلال بانک مرکزی و اصلاحاتی که باید در قانون بانکداری صورت بگیرد و همچنین پیشنهادهای خوبی را در مورد بانک توسعه‌ای، ارائه داد و زمان‌بندی برای رفع این مشکلات و موانع در نظر گرفته شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: خوشبختانه بین مرکز پژوهش‌ها و بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، همگرایی‌های لازم وجود دارد . امیدواریم قوای مختلف کمک کنند اصلاحات لازم انجام شود .

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان