arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۵ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۷
سخنگوی قوه قضاییه:‌

شکنجه و به کما رفتن بقايی و مشايی درست نیست / هر وقت شورای عالی امنیت ملی تشکیل جلسه دهد، اعضا نظرشان را در مورد حصر اعلام می‌کنند؛ هنوز که تشکیل نشده / خاوری و بستگان درجه یک او ممنوع المعامله شدند

محسنی اژه‌ای گفت: شکنجه به هیچ‌وجه انجام نمی شود و هر کس شکایتی دارد اعلام کند. البته تخلف در سازمان زندانها و نیروی انتظامی را رد نمی کنم اما شکنجه صحت ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی قوه قضاییه:‌ شکنجه و به کما رفتن بقايي و مشايي درست نیست

غلامحسین محسنی اژه‌ای در صد و بیست و هفتمین نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به خبر شکنجه و به کما رفتن بقايي و مشايي گفت: هر دو نفر بازداشت هستند، مشایی در بازداشت موقت است و خبری از شکنجه و به کما رفتن این افراد درست نیست.

به گزارش «انتخاب»؛ سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که اخیرا خبرهایی مبنی بر به کما رفتن مشایی و بقایی مطرح می شود، این خبرها درست است؟گفت: هر دو نفر بازداشت هستند، مشایی در بازداشت موقت است و خبری از شکنجه و به کما رفتن این افراد درست نیست.

به نوشته مهر، وی در خصوص نامه سرگشاده خانواده بازداشتی های پرونده محیط زیستی گفت: از این نامه بی خبرم.

محسنی اژه ای گفت: شکنجه به هیچ‌وجه انجام نمی شود و هر کس شکایتی دارد اعلام کند. البته تخلف در سازمان زندانها و نیروی انتظامی را رد نمی کنم اما شکنجه صحت ندارد.

حت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی در مورد تصمیم‌گیری در مورد رفع یا ادامه حصر و نظر رئیس قوه قضائیه گفت: هر وقت شورای عالی امنیت ملی تشکیل شود، اعضا نظرشان را آنجا اعلام می‌کنند. هنوز که تشکیل نشده است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه با توجه به قطعی شدن حکم خاوری، اجرای حکم او و توقیف اموالش در چه مرحله ای است، گفت: از همان ابتدا اموال او و اموال بستگان درجه یک او، توقیف و این افراد ممنوع المعامله شدند اما این اموال، تقویم نشده است.

نظرات بینندگان