arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۸۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۷

سئول: آمریکا و کره‌شمالی در مرز دو کره مشغول مذاکره هستند / زمینه سازی برای دیدار «ترامپ» و «اون»

وزارت خارجه کره‌ جنوبی اعلام کرد، مقامات آمریکا و کره شمالی مشغول انجام مذاکرات برای مقدمه‌چینی نشستی میان رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی هستند. مون جائه این، رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی روز یکشنبه به خبرنگاران اعلام کرده بود که آمریکا و کره شمالی به زودی مذاکرات در سطح کاری را آغاز می‌کنند تا برنامه و دیگر مقدمات نشست میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را فراهم سازند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت خارجه کره‌ جنوبی اعلام کرد، مقامات آمریکا و کره شمالی مشغول انجام مذاکرات برای مقدمه‌چینی نشستی میان رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت خارجه کره‌ جنوبی امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای بدون اشاره به جزئیات اعلام کرد: مذاکرات میان مقامات آمریکایی و کره شمالی در روستای مرزی پانمونجوم در حال انجام است.

مون جائه این، رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی روز یکشنبه به خبرنگاران اعلام کرده بود که آمریکا و کره شمالی به زودی مذاکرات در سطح کاری را آغاز می‌کنند تا برنامه و دیگر مقدمات نشست میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را فراهم سازند.

دونالد ترامپ اخیرا از لغو نشست پیش‌بینی شده خود با کیم جونگ اون خبر داد اما کمی بعد مجددا اعلام کرد که این نشست طبق برنامه اولیه احتمالا در تاریخ ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) در سنگاپور برگزار خواهد شد.

نظرات بینندگان