arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۱ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۷

این ربات سوئیسی قاتل علف های هرز است / ترکیبی از تکنولوژی واقعیت مجازی و هوش مصنوعی

پژوهشگران دانشگاه ایلینوی نوعی ربات هوشمند طراحی کرده اند که می تواند تمامی علف های هرز را شناسایی و نابود کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پژوهشگران دانشگاه ایلینوی نوعی ربات هوشمند طراحی کرده اند که می تواند تمامی علف های هرز را شناسایی و نابود کند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از دیجیتال ترندز، این ربات ها که به "قاتل علف های هرز" مشهور شده می تواند وابستگی کشاورزان به آفت کش و علف کش ها را به شدت کاهش دهد و این یعنی کشاورزی ارگانیک تر.  

بسیاری از ما به عنوان خریداران میوه جات و سبزیجات، کمتر دقت می کنیم که میوه ها و سبزیجات برای طی کردن مسیر مزرعه تا خانه چه مراحلی را پشت سر می گذارند. اما یکی از سخت ترین مراحل پیش از برداشت، حذف آفات و علف هایی است که برداشت کشاورزان را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

اکنون محققان دانشگاه ایلینوی، این مشکل را حل کرده اند. آن ها  یک روبات را توسعه داده اند که می تواند محصول اصلی را از علف ها تشخیص دهد. برای دستیابی به این هدف آنها مجموعه ای از هوش مصنوعی،تکنولوژی واقعیت مجازی و پهبادها را نیز به کمک گرفته اند . 

روش آزمایشی آن ها در یک مزرعه در سوئیس نشان داد می توان با کمک این روش، بی نیاز از حضور کشاورز بخش عمده ای از تولید محصول را انجام داد.

 سالانه  حدود 26 بیلیون دلار صرف علف کش ها می شود. این مواد شیمیایی اغلب بدون هیچ گونه تفکیک پذیری بر روی تمامی محصولات پاشیده می شوند و در نتیجه محصولات ارگانیک را نیز تحت تاثیر قرار می دهند. اکنون می توان امیدوار بود با ابداع جدید دانشمندان سوئیسی، بتوان با مشکلات پیشین خداحافظی کرد.

این  ربات به وسیله  پنل های خورشیدی، در سراسر زمین کشاورزی حرکت می کند و با استفاده از "جی پی اس" موقعیت های مکانی خود را ثبت می کند.  سنسورهای بینایی کامپیوتری تعبیه شده در این محصول جستجوی زمین های کشاورزی را ساده تر می کند و اجازه می دهد علف های هرز به سرعت شناسایی شوند.

این ربات می تواند به طور مستقل به مدت 12 ساعت کار کند. افزون بر این می توان از طریق موبایل هوشمند کنترلش کرد.شرکت سازنده این محصول ادعا می کند که یک تیم از ماشین هایش می توانند تا 20 برابر بیشتر از علف کش های سنتی بازدهی داشته باشند.

 

نظرات بینندگان