arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۳ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
گاردین:

حکم 10 سال زندان برای هکر بریتانیایی صادر شد / از سرقت اطلاعات کاربران اوبر تا کلاهبرداری 1 میلیون پوندی

یک هکر جوان و 26 ساله که به سبب فروش اطلاعات مشتریان اوبر و "اسدا"  در وب سایت های مختلف تحت محاکمه قرار داشت با حکم 10 سال زندان رو به رو شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک هکر جوان و 26 ساله که به سبب فروش اطلاعات مشتریان اوبر و "اسدا"  در وب سایت های مختلف تحت محاکمه قرار داشت با حکم 10 سال زندان رو به رو شد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از گاردین، این هکر جوان که پیش از این نیز سابقه فعالیت های غیرقانونی در فضای مجازی را داشته، این بار به علت قطور بودن پرونده و البته هنگفت بودن رقم کلاهبرداری های خود در یک دردسر بزرگ افتاده است. 

بر اساس شواهد پرونده او آدرس ایمیل های بیش از 160 هزار  نفر از کاربران اوبر و اسدا  را سرقت کرده و با جمع آوری اطلاعات شخصی آن ها اقدام به اخاذی و کلاهبرداری اینترنتی می کرده است.

دادستان این پرونده در گفتگو با گاردین گفت :"متأسفانه، همانطور که این پرونده نشان داده است، امنیت اطلاعات که به صورت الکترونیکی نگهداری می شود، در بهترین حالت واقعا ضعیف است. هنگامی که این امنیت نامناسبی در اختیار یک جنایتکار جاه طلب سایبری  قرار می گیرد، چنین اتفاقاتی چندان دور از ذهن نیست.

این دادستان  افزود: "فردی مثل این هکر با این حجم از دانش عمیق و قابل توجهش می توانست از توانایی های خود در جهت هایی بسیار مفیدتر استفاده کند اما متاسفانه وارد فضای سرقت سایبری شده است."

 

این هکر با ارسال یک ایمیل جعلی نظرخواهی از قربانیان خود درخواست می کرد، ایمیل های شخصی تر خود را ارسال کرده و در ازای این موضوع پاداش بگیرند، سپس همه اطلاعات مجازی افراد را سرقت و در فروشگاه اینترنتی غیرقانونی خود به فروش می رساند.

پیگردهای قانونی پیش از دستگیری وی تخمین زده بودند که کل  سرقت وی شامل بیش از 1 میلیون پوند می شده است. 

وکیل مدافع او در خصوص پرونده موکلش گفت که وی از  سن 14 سالگی  از اعتماد به نفس پایین،  اضطراب و افسردگی رنج می برده است. بنابراین بخش از این مشکلات و رفتارها حاصل مسائل روانی است.

 

نظرات بینندگان