arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۹۷۹
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۹ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۷

دیلی تلگراف: هدف کی روش مرحله حذفی جام جهانی است

دیلی تلگراف، در پیش بینی خود از گروه (بی)، اسپانیا و پرتغال را محتمل ترین شانس صعود معرفی کرده؛ اما اقتدار تیم ملی ایران در راهیابی به جام جهانی 2018 را نیز مورد توجه قرار داده است.«کارلوس کی روش» سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران که از سال 2011 هدایت این تیم را عهده در شده است، این بار مرحله حذفی جام جهانی را هدف گرفته و متعهد شده است که تیم تحت هدایتش را 'به عنوان توریست به روسیه نخواهد فرستاد.'
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دیلی تلگراف:هدف کی روش مرحله حذفی جام جهانی است

روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی ضمن بررسی 32 تیم حاضر در رقابت های جام جهانی 2018 و پیش بینی تیم های محتمل صعود به مرحله حذفی نوشت: «کارلوس کی روش» سرمربی تیم ملی ایران مرحله حذفی را هدف گرفته است.

به گزارش ایرنا، این روزنامه انگلیسی روز دوشنبه ادامه داد: انتظارها برای آغاز بزرگ ترین رویداد تک ورزشی جهان تنها تا چند هفته دیگر به پایان می رسد و تیم های راه یافته با برگزاری دیدارهای دوستانه، در تلاشند تا از اندک زمان باقی مانده نهایت استفاده را ببرند.

دیلی تلگراف، در پیش بینی خود از گروه (بی)، اسپانیا و پرتغال را محتمل ترین شانس صعود معرفی کرده؛ اما اقتدار تیم ملی ایران در راهیابی به جام جهانی 2018 را نیز مورد توجه قرار داده است.
در ادامه این گزارش توضیحات تکمیلی در مورد گروه (بی) آورده شده است:

** پرتغال
امیدهای «کریستیانو رونالدو» ستاره تیم ملی پرتغال برای به دست آوردن مقام قهرمانی جام جهانی رو به اتمام است؛ تیم ملی پرتغال که با پیروزی مقابل فرانسه میزبان در فینال یورو 2016، موفق شد به رغم مصدومیت دقایق ابتدایی رونالدو عنوان قهرمانی را کسب نماید، ثابت کرد که جوهره افتخار آفرینی در رقابت های بزرگ بین المللی را دارد. در این دوره جام جهانی نیز تیم پرتغال تقریبا بخش عمده ای از مجموعه باتجربه یورو 2016 را به روسیه می فرستد و با «پپه» مستحکم در خط دفاعی، «ژائو موتینیو» خلاق در بخش میانی و «آندره سیلوا» تازه وارد به همراهی رونالدو در نوک پیکان، در برابر اسپانیا، مراکش و ایران حضور می یابند.

* بازیکنان کلیدی
رونالدو 32 ساله، دیگر به مانند سال های قبل، ماشین گلزنی قدرتمندی نیست، اما کلید موفقیت در روسیه نوع مدیریت وی است.

* سرمربی
«فرناندو سانتوس» از سال 2014 هدایت تیم ملی پرتغال را عهده دار شده است؛ وی با خط دفاعی مستحکم، کمک شایانی به رونالدو در خط حمله خواهد کرد.

** اسپانیا
تغییر مدیریتی که با خروج «ویسنته دل بوسکه» و ورود «یولن لوپتگی» در تیم ملی اسپانیا ایجاد شد؛ تیم رو به افولی را که نتوانست در جام جهانی 2014 و یورو 2016 از عنوان قهرمانی خود دفاع کند؛ احیا کرده است.
با خیل بازیکنان مستعد در خط هافبک این تیم و وجود «داوید دخه آ» درون دروازه و «سرخیو راموس» و «جرارد پیکه» باتجربه در خط دفاعی؛ ظاهرا نکته مبهم تیم ملی اسپانیا خط حمله آن هاست.
«آلوارو موراتا» پس از سپری کردن یک فصل خوب در چلسی بار دیگر به خط حمله اسپانیا باز گشته و این در حالیست که تنها رقیب او در این پست «دیگو کاستا»یی است که پس از طی چندین ماه سکون و عدم فعالیت با اتمام ممنوعیت نقل و انتقالاتی اتلتیکو در اوایل ژانویه به میادین بازگشته است.

* بازیکنان کلیدی
«آندرس اینیستا» (بارسلونا)؛ بازیکنی که تک گل پیروزی بخش تیم ملی اسپانیا را در فینال جام جهانی 2010 به ثمر رساند، تا دوره بعدی جام جهانی 34 ساله خواهد شد و عملا کم افت و خیز.

* سرمربی
«یولن لوپتگی» 51 ساله که در دوران فوتبالی در پست دروازه بان فعالیت می کرده است، تیم اسپانیا را بدون متحمل شدن حتی یک شکست و کسب 9 پیروزی شامل برد 3 – 0 مقابل ایتالیا، راهی روسیه می کند.

** مراکش
راه یابی دوباره به جام جهانی برای تیم مراکش 20 سال به طول انجامید؛ این تیم آفریقایی از حضور چندین استعداد جوان و آینده دار از جمله «حکیم زیاش» هافبک آژاکس و همچنین «یونس بلهنده» بهره می برد. زیاش پس از آشتی با «هروه رنارد» سرمربی این تیم بار دیگر به کاروان مراکش پیوسته است.
رنارد با تزریق نظم و کیفیت به تیم تحت هدایت خود، فوتبالی هیجان انگیز مبتی بر دفاع مستحکم و ضرب آهنگ سریع هجومی را برای این تیم به ارمغان آورده است.

* بازیکنان کلیدی
«نبیل ضرار» هافبک خلاقی است که با توانایی بازی کردن در چند پست، نقش اصلی را در قهرمانی موناکو در رقابت های فصل گذشته لوشامپیونه ایفا نمود.

*سرمربی
«هروه رنارد» سرمربی فرانسوی مراکش ظاهرا متخصص افتخار آفرینی با تیم های آفریقایی است؛ وی در سال 2012 با تیم زامبیا مقام قهرمانی جام ملت های آفریقا را به دست آورد و سه سال بعد این افتخار را با ساحل عاج تکرار کرد.

** ایران
تیم ملی ایران با پیروزی 2 – صفر مقابل ازبکستان در ماه ژوئن؛ صعود خود را به عنوان نخستین تیم آسیایی راه یافته به جام جهانی قطعی کرد.
این تیم در مجموع 18 دیدار مرحله مقدماتی هیچ شکستی را متحمل نشد و در مجموع 9 دیدار دور پایانی نیز هیچ گلی را دریافت نکرد و تنها در آخرین بازی با نتیجه 2- 2 مقابل سوریه متوقف شد.
نخستین تیم آسیایی راه یافته به جام جهانی 2018، پنجمین حضور خود را در این رویداد بزرگ تجربه خواهد کرد؛ این در حالیست که آن ها جواز حضور در دوره پیشین جام جهانی را نیز کسب کرده بودند اما بدون موفقیت چشمگیر، از مرحله گروهی حذف شدند.

* سرمربی
«کارلوس کی روش» سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران که از سال 2011 هدایت این تیم را عهده در شده است، این بار مرحله حذفی جام جهانی را هدف گرفته و متعهد شده است که تیم تحت هدایتش را 'به عنوان توریست به روسیه نخواهد فرستاد.'

* بازیکنان کلیدی
«سردار آزمون» (روبین کازان) مهاجم 22 ساله تیم ایران که در حال حاضر 22 گل ملی را در کارنامه خود ثبت کرده است، با عملکرد خیره کننده در رقابت های جام ملت های آسیا در سال 2015، خط و نشان پر رنگی برای حریفان ایران کشید.
بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال از 24 خرداد تا 24 تیرماه سال 97 در 12 ورزشگاه 11 شهر روسیه برگزار خواهد شد.
تیم ملی فوتبال ایران یکی از 32 تیم حاضر در این رقابت ها با اسپانیا، پرتغال و مراکش هم گروه شده است.

نظرات بینندگان