arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۷
رویترز:

حسادت فرانسه و آلمان به چین و ایالات متحده / تلاش برای افزایش ریسک پذیری اتحادیه اروپا در حوزه فناوری

فرانسه و آلمان در تلاشند، کمیسیون مالی اتحادیه اروپا را قانع کنند تا بودجه بیشتری را به فعالیت های  استارتاپی اختصاص دهند. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرانسه و آلمان در تلاشند، کمیسیون مالی اتحادیه اروپا را قانع کنند تا بودجه بیشتری را به فعالیت های  استارتاپی اختصاص دهند. 

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از رویترز 2 کشور فرانسه و آلمان بیش از سایر اعضای اتحادیه اروپا به سرمایه گذاری در حوزه  نوآوری و تحقیق در پروژه های  فناوری معتقدند.

به نظر می رسد این 2 کشور بیش از سایر کشورهای اتحادیه اروپا به رقابت با چین و ایالات متحده در حوزه هوش مصنوعی اعتقاد دارند. مدت ها است که اروپایی ها به فکر تغییرات بنیادی در حوزه فناوری افتاده اند، اما آن چه واضح است این است که فرانسه و المان بیش از سایر قدرت های اروپا به رقابت با ایالات متحده و چین و تشکیل نوعی "سیلیکون ولی اروپایی" علاقه مند هستند.

اما یکی از مشکلاتی که سر راه فرانسه و آلمان وجود دارد، فرهنگ عدم ریسک پذیری است. فرهنگی که مانع از  ایجاد «گوگل اروپایی» می شود و به اعتقاد برخی از کارشناسان بازتابی است از حساسیت های پرشمار قانونگذاران اتحادبه اروپا. 

با این وجود برلین و پاریس خواستار تسهیل شرایط دریافت سرمایه در شورای نوآوری اروپا برای تأمین مالی اهداف بلندپروازانه استارتاپ ها و یا جوانان خوش فکر هستند. 

 به گزارش رویترز، در این میان تلاش مشترک  برای ارتقای وضعیت سرمایه گذاری و تسهیل  مقررات به منظور بهبود وضعیت بازار فناوری یک الزام است.  این موضوع به  ایجاد و رشد شرکت های فن آوری محرکه ای که ضعف های اروپا را جبران می کند نیز کمک خواهد کرد.

به نظر می رسد 2 وزنه و قدرت بزرگ اروپا تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا رهبران اتحادیه اروپا را برای رسیدن به خواسته های خود مجاب کنند.

فرانسه تاکنون قول داده است تا فرارسیدن سال 2022، بالغ بر 1.5 میلیارد یورو (1.75 میلیارد دلار) در حوزه  هوش مصنوعی سرمایه گذاری کند تا به رشدی مشابه با ایالات متحده و چین برسد. 

برلین و پاریس می خواهند پروژه خود را بر رهبران تکنولوژی در دانشگاه ها و نیز کارآفرینان تمرکز کنند و منابع مالی را برای پروژه های با تکنولوژی بالا تهیه کنند.

مترجم:رویا پاک سرشت

برچسب ها: آلمان ، چین ، ایالات متحده
نظرات بینندگان