arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۲۸۵
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۶ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۷
نیوزویک:

فیلترینگ فیسبوک در گینه نو ادامه دارد / تلاش برای ردیابی حساب های کاربری جعلی / حذف محتواهای غیراخلاقی و خشونت بار

دولت گینه نو با هدف آن چه "کنترلگری شبکه های اجتماعی" نامیده است. فیسبوک را بالغ بر 1 ماه در حالت فیلترینگ  قرار داده است. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت گینه نو با هدف آن چه "کنترلگری شبکه های اجتماعی" نامیده است. فیسبوک را بالغ بر 1 ماه در حالت فیلترینگ  قرار داده است. 

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از نیوزویک، اهالی گینه نو از دسترسی به فیسبوک محروم شده اند، چرا که دولت این کشور فیسبوک را فاقد امنیت لازم تشخصی داده است. اگرچه دولت در بیانیه ای این فیلترینگ را موقتی علام کرده است، اما مشخص نیست مردم تا چه زمانی باید پشت درهای بسته باقی بمانند.

رسانه های محلی گزارش داده اند که بیش از یک ماه است، دولت قصد دارد وضعیت استفاده از شبکه های اجتماعی را در سراسر کشور تجزیه و تحلیل کند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در این خصوص گفت؛ " این روش و پژوهش به کشور اجازه می دهد تا پروفایل های جعلی را از بین ببرد و بررسی کند که آیا شبکه های اجتماعی بومی می توانند جایگزین خارجی ها شوند یا خیر.

بر اساس گفته مقامات دولت گینه نو، هدف از این فیلترینگ ردیابی و شناسایی حساب های کاربری جعلی، حذف اطلاعات نادرست، غیراخلاقی و ناخوشایند و البته  فزایش سطح امنیت فضای مجازی است.
رییس جمهور گفت: "این به افراد واقعی با هویت واقعی اجازه خواهد داد تا از طریق شبکه های اجتماعی مسئولانه استفاده کنند." ظاهرا تاریخ شروع بلوک ظاهر نشده است.

 

با همه این ها و با وجود این که دلایل مقامات گینه نو در خصوص این فیلترینگ منطقی به نظر می رسد، مردم بی صبرانه منتظرند که عملیات مسدود سازی حساب های جعلی به پایان رسیده و به حساب های شخصی خود دسترسی پیدا کنند. 

 

نظرات بینندگان