arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۳۴۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۹ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۷

سیدحسن خمینی: مسئولیت اصلی شوراها و شهرداری ها شناخت مشکلات جامعه و محیط کارشان است/ مشکلات شهری با نگاه علمی بررسی شود

سید حسن خمینی روز چهارشنبه در مراسم تجدید میثاق مدیران شهرداری تهران با آرمان های امام راحل در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اظهار کرد: کار کردن مضاعف باید تبدیل به یک ارزش شود، افزود: جامعه با کنار نشستن، کم کاری و بیکاری افراد به جایی نمی رسد و کسانی که در جامعه مسئولیتی بر عهده دارند در هر رشته و سمتی باید برای خدمت به مردم تلاش مضاعف کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سیدحسن خمینی:مشکلات شهری با نگاه علمی بررسی شودآیت الله سیدحسن خمینی روز چهارشنبه در مراسم تجدید میثاق مدیران شهرداری تهران با آرمان های امام راحل در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اظهار کرد: مسئولان پس از شناخت مشکلات و ارائه راهکارهای علمی با توان بالا در جهت پیشبرد امور تلاش و مجاهدت کنند.
وی تصریح کرد: مسئولانی که سعی می کنند تا مشکلات را به صورت علمی بررسی کنند باید قوی و امین باشند، ضمن اینکه لازمه این راه، شناخت و مطلع بودن از وضع موجود است.
وی عنوان کرد: مسئولان باید از مجموعه کاری خود اطلاع کامل داشته باشند تا در جهت موفقیت حرکت کنند در غیر این صورت بودجه و هزینه گزافی را صرف خواهند کرد.
یادگار امام (ره) با اشاره به اینکه راه های زیادی برای شناخت مشکلات جامعه وجود دارد، اظهار کرد: بهترین روش برای شناخت مشکلات جامعه پای صحبت ها و خواسته های مردم نشستن است.
وی اضافه کرد: مسئولیت اصلی شوراها و شهرداری ها شناخت مشکلات جامعه و محیط کارشان است.
تولیت آستان مقدس امام خمینی (ره) ادامه داد: پس از شناخت مشکلات، مرحله پیدا کردن راه حل ها و درمان فرا می رسد که در این زمینه مسئولان باید در جهت کم شدن هزینه ها و تاثیر گذاری بیشتر راه حل ها از نظرات افراد با تجربه و ماهر استفاده کنند.
سید حسن خمینی با تاکید بر اینکه کار کردن مضاعف باید تبدیل به یک ارزش شود، افزود: جامعه با کنار نشستن، کم کاری و بیکاری افراد به جایی نمی رسد و کسانی که در جامعه مسئولیتی بر عهده دارند در هر رشته و سمتی باید برای خدمت به مردم تلاش مضاعف کنند.
وی امانت داری را از دیگر ویژگی های مسئولان برشمرد و عنوان کرد: مدیران باید بدانند سمت و مقام، امانت مردم در اختیار آنان است و هرگز با کم کاری و بد کاری در این امانت خیانت نکنند.
سیدحسن خمینی ادامه داد: مسئولان باید از بودجه، امکانات و ظرفیت های موجود در جهت خدمت به مردم استفاده کنند.
یادگار امام (ره) با بیان اینکه مردم ما مدیون خون شهدا، جانبازان و ایثارگران هستند گفت: مسئولان باید بدانند که آسایش و آرامش فعلی جامعه مرهون خون شهدا است و برای هر مسئولیتی، خون های زیادی فدا شده است.
وی ویژگی دیگر کسانی که مسئولیت می پذیرند را دلسوزی عنوان کرد و یادآور شد: دلسوزی یعنی انجام مسئولیت به بهترین نحوه ممکن به طوری که فرد مسئول تصور کند اموری که انجام می دهد برای زندگی خود انجام داده است.
وی ادامه داد: مسئولان باید این قانون طلایی اخلاق که می گویید هر چه برای خود می پسندی را برای دیگران بپسند و بالعکس را در انجام امور محول خود به خوبی بکار گیرند.
مراسم تجدید میثاق در آستانه 14 خرداد سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان