arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۱ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۷

رقبای دیروز دوستان امروز می شوند / احتمال همکاری «اوبر» و «وایمو» پررنگ تر شد

گروه اوبر در حال مذاکره و رایزنی با شرکت خودروهای خودران وایمو است تا قراردادی را در حوزه خودروهای خودران امضا کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروه اوبر در حال مذاکره و رایزنی با شرکت خودروهای خودران وایمو است تا قراردادی را در حوزه خودروهای خودران امضا کنند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، اوبر در شرایطی با وایمو مذاکره می کند که چند ماه پیش وایمو برای  دریافت 1.8 میلیارد دلار خسارت از اوبر شکایت کرد.

به نظر می رسد دارا خسروشاهی مدیر عامل اوبر امیدوار است با کمک رقیب خود برنامه ای جدید در بخش خودروهای خودران ایجاد کند.  پس از آن که یکی از اتومبیلهای خودران اوبر در ماه آوریل در جریان  یک تصادف مرگبار با یک عابر پیاده در آریزونا مقصر شناخته شد. اوبر به سرعت سرویس آزمایشی رانندگی  خودرانش را در تمام شهرهای مورد آزمون متوقف کرد.

اکنون خسروشاهی می گوید که به دنبال یک راهکار تازه است تا سیستم خودران را مجددا راه اندازی  کند.

خسروشاهی، روز چهارشنبه در مصاحبه ای  گفت: "هنگامی که ما در مسیر در حرکتیم، باید اطمینان کامل داشته باشیم که در صحیح ترین راه ممکن قرار داریم. ما در حال گفتگو با وایمو هستیم تا اتوموبیل های خودرانمان را توسعه دهیم."

 

این نظریه به شدت تعجب برانگیز و البته خیره کننده است، چرا که  تنها چند ماه پیش، اوبر در یکی از بزرگترین جلسات دادگاه در تاریخ سیلیکون ولی با وایمو درگیر شده بود، آن هم بر سر افشا و سرقت اطلاعات.

طی مدت فعالیت خسروشاهی در مقام مدیرعاملی اوبر، وی با تعداد زیادی از مشکلات دست و پنجه نرم کرده است. از سوء مدیریت های  مدیرعامل پیشین تا ماجرای تصادف خودروی خودران اوبر. با این وجود خسروشاهی همچنان انتظار دارد که این شرکت در نیمه دوم سال 2019 به رشد قابل توجهی دست پیدا کند . گرچه او به کنایه می گوید به یک مدیر مالی نیاز دارد.

 

 

نظرات بینندگان