arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
«الاخبار» بررسی کرد؛

آیا خواسته اسرائیل درمورد ایران، با آمریکا تفاوت دارد؟ / آنچه نتانیاهو از پوتین می خواهد: خروج ایران از «تمام خاک سوریه» نه فقط «جنوب سوریه»

در میان حرکتی که حامیان توافق کاهش تنش در جنوب سوریه برای تعیین سرنوشت توقف آتش بس رهبری می کنند، بویژه در سایه تنش زایی اسرائیل در قبال ایران، استحکامات نظامی تا نقاط تماس در دو منطقه درعا و قنیطره ادامه یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تهدید آمریکا و فشار اسرائیل به روسیه / هدف: تفاهم با ایران برای خروج از سوریه

الاخبار چاپ بیروت نوشت: در میان حرکتی که حامیان توافق کاهش تنش در جنوب سوریه برای تعیین سرنوشت توقف آتش بس رهبری می کنند، بویژه در سایه تنش زایی اسرائیل در قبال ایران، استحکامات نظامی تا نقاط تماس در دو منطقه درعا و قنیطره ادامه یافته است.

به گزارش «انتخاب»، این رسانه عرب زبان ادامه داد: این در حالی است که روسیه به همراه ایالات متحده، اردن و اسرائیل تلاش می کنند تحرکات نظامی در غوطه شرقی منجر به مقابله ای منطقه ای نشود. علاوه بر این، مسکو پس از نشستی بین روسیه، اردن و ایالات متحده بر اهمیت مساله پرونده جنوب سوریه تاکید نمود و بوگدانوف تصریح کرد روابط بین این سه طرف در مورد جنوب سوریه ادامه خواهد داشت.

فعالیت بین المللی برای آرام کردن اوضاع همزمان شده است با تحرک اسرائیلی مورد انتظار در مسکو در سطح نظامی و افزایش مخالفتها با حضور ایران در سوریه.

گذشته از نتیجه مشورتها در مورد آتش بس در جنوب سوریه، تهدید آمریکا و فشار اسرائیل به مسکو در مورد مساله حضور ایران، در چارچوب تلاش آمریکا برای تفکیک تفاهم های دو جانبه بین روسیه و ایران قرار می گیرد.

با وجود اینکه روسیه موافقت خود با ضرورت خروج نیروهای بیگانه از جنوب سوریه را اعلام کرده است، اسرائیل سقف خواسته های خود در این مورد را گسترش داده و خواستار خروج نیروهای خارجی از تمام خاک سوریه شده است.

نکته جالب توجه آن است که تصریح روسیه در این باره هر چند که بر ضرورت حفظ آتش بس تاکید کرده است، با تحرک نیروهای سوریه در جبهه های جنوبی تعارضی ندارد و انتظار می رود در دوره آینده چنین اتفاقی بیفتد.

به موازات این تحولات، روسای جمهور ترکیه و روسیه در تماسی تلفنی اتفاقات سوریه را بررسی کردند و محور گفتگوی انها تاکید بر وحدت اراضی سوریه و ضرورت تحقق موفقیتهایی در مسیر مذاکرات آستانه برای حمایت از سازش سیاسی استوار بود.

نظرات بینندگان