arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۵ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۷

علم‌الهدی: کامیون‌داران چطور در دفاع مقدس مقاومت کردند اما اکنون دست به اعتصاب می‌زنند؟ این معنای اقتصاد مقاومتی است؟ / مطالبه باید از مسئولان و نمایندگان انجام شود؛ از نظام که نباید مطالبه کنید

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با انتقاد شدید از از واردات بی‌رویه، گفت: بازار نباید بازار کالای غیرایرانی باشد اما بازار ما بازار کالای غیرایرانی شده و واردات از مسیر قاچاق و مسیر غیررسمی صورت می‌گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با انتقاد شدید از از واردات بی‌رویه، گفت: بازار نباید بازار کالای غیرایرانی باشد اما بازار ما بازار کالای غیرایرانی شده و واردات از مسیر قاچاق و مسیر غیررسمی صورت می‌گیرد.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در نمازجمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست در موضوع شیطان‌شناسی از نگاه قرآن بود، یکی از شگردهای وسوسه شیطانی، روش‌های انحرافی معرفی شده است.

وی بیان کرد: شیطان روش‌های انحرافی را در پیش پای مردم می‌گذارد، وقتی می‌خواهیم عملی صورت دهیم باید اندیشه کنیم که بهره‌برداری شیطان از عمل ما چقدر است و سهم خدا چه اندازه است؟ این روش‌های انحرافی در آیات قرآن هم در حوزه برنامه‌های مثبت و هم در حوزه برنامه‌های منفی معرفی شده است. مبذرین از نگاه قرآن برادران شیطان هستند.

علم‌الهدی با اشاره به معنای مبذر از نگاه راغب اصفهانی ادامه می‌دهد: تبذیر و اینکه بذر تبذیر می‌شود به معنای تضییع بذر است؛ یعنی کسی که قرار است محصول برداشت کند اگر این بذر را تضییع کرد تبذیر رخ داده، یعنی کشاورز نمی‌داند در چه شرایطی باید این بذر را بکارد و عده‌ای نیز در دنیا این گونه هستند یعنی مالشان را در جایی مصرف می‌کنند که نتیجه‌اش را نمی‌دانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: یکی از کارهای شیطان این است که وی را وسوسه می‌کند که در برنامه‌ای حاضر شود که نتیجه آن برنامه برای خود شخص مشخص نیست و نمی‌داند آخرش چه چیزی را برداشت می‌کند. تبذیر همان ریخت و پاش است. نتیجه اینها را شیطان برداشت و از آن بهره برداری صورت می‌دهد.

آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد: توجه کنید ما اگر بنا شد هزینه‌سازی زندگی ما مدیریت نداشته باشد فقط دچار خسارت مالی نمی‌شویم بلکه خسران دیگری نیز در پی دارد. از نظر آخرت نیز ضربه می‌خوریم و از نظر دین و معنویت نیز دچار خسارت می‌شویم.

وی ادامه داد: هزینه‌سازی صرفا پول خرج‌کردن و هزینه زندگی روزمره نیست؛ گاهی این هزینه‌سازی در شخصیت و آبرو است و انسان آخر کار را نیز در نظر نگرفته است که آیا برای دینش و یا دنیایش نتیجه بخش است. عمله جریان سیاسی قرار گرفتن نیز یک نوع هزینه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به میلاد امام حسن مجتبی(ع) و تبریک این روز اظهار داشت: نام امام حسن(ع) با عنوان مظلومیت آن هم یک مظلومیت فوق‌العاده اسرارآمیز تداعی می‌کند. این مظلومیت تابلویی از سیمای مظلومیت پدر بزرگوارش است که اول مظلوم عالم است.

علم‌الهدی بیان کرد: انگیزه این مظلومیت آیا فقط ظالمان آن روز و جریان ستمگر بنی‌امیه بود؟ ریشه مظلومیت ایشان در بی‌بصیرتی مردم بود و بی‌بصیرتی کار حجت بالغه الهی را در یک جامعه به کجا می‌رساند؟

وی خاطرنشان کرد: توجه داشته باشید ملاک در مقام شناخت افراد باید برای ما مشخص باشد. برخی این طرف میز هستند و یک مرتبه آن طرف میز می‌روند. این طرف میز با رهبری هستند و آن طرف خیر و زمان امام حسن مجتبی(ع) نیز همین‌گونه بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی افزود: در جامعه ما این از این طرف میز به آن طرف رفتن پیامدهای زیادی دارد و یک تحول سیاسی ایجاد می‌کند؛ این مشکل ایجاد می‌کند و امروز شرایط ما از این نظر بسیار حساس است و در یک چنین وضعی دچار هستیم زیرا ‌آمریکا یک عنصر تفاله شکست خورده در همه مبارزات و توطئه‌هاست.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه کارنامه 40 ساله آمریکا برابر انقلاب ایران سراسر شکست است، اظهار داشت: کارش به جایی رسیده که امروز روی کره زمین مملکتی نیست که پرچم آمریکا را آتش نزند؛ قدرتی می‌گوید من رئیس دنیا هستم و بعد فروپاشی شوروی دنیا همه کاره من هستم اما در کارنامه‌اش همه‌اش شکست است.

وی تاکید کرد: این ابرقدرتی که نمی‌تواند حرکت نظامی صورت دهد به انواع توطئه‌ها متوسل می‌شود و تحریم و حصر اقتصادی صورت می‌دهد و نفوذ جاسوسی می‌کند و انواع توطئه‌ها را صورت می‌دهد و در این شرایط بی‌بصیرتی مردم مشکل‌ساز است. مشکل دیگر همان از این طرف میز به آن طرف رفتن است.

علم‌الهدی با اشاره به نسخه اقتصاد مقاومتی در مقابل حصر اقتصادی تصریح کرد: متاسفانه در اجرای این نسخه رهبری برخی مسئولان کوتاه آمدند. بازار نباید بازار کالای غیرایرانی باشد اما بازار ما بازار کالای غیرایرانی شده و واردات از مسیر قاچاق و مسیر غیررسمی صورت می‌گیرد. میزان مصرف کالای خارجی چقدر پائین آمده است؟ مسئله کالای قاچاق برخورد جدی‌تر می‌خواهد.

وی افزود: عزیزان اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند اقتصاد مقاومتی این با ریاضت فرق دارد. کشورهای اروپایی مردم را به ریاضت دعوت می‌کنند اما مقام معظم رهبری مردم را به مقاومت دعوت کرده تا جریان هزینه خود را مدیریت و جریان مصرف را تنظیم کنند و مسئولان نظام هم در حل مشکلات مردم مجاهده کرده و مدیریت جهادی پیاده شود.

علم‌الهدی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی معنایش نخوردن و نپوشیدن نیست بلکه به معنای مدیریت هزینه است. مسئولان هم باید فداکاری کرده و روز و شب دوندگی کرده و مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند. اگر بنا شد مردم در تحمل برخی شدائد مقاومت کردند اما مسئولان درصدد حل مشکلات برنیامدند این تبدیل به اقتصاد ریاضتی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این مملکت هشت سال دفاع مقدس داشتیم و تمامی تدارکات به وسیله همین اتحادیه کامیون‌داران انتقال یافت و حمل و نقل هشت سال دفاع مقدس را اتحادیه کامیون‌داران آن روز عهده‌دار بودند و کامیون‌های اینها زیر بمب بود اما اینها برنگشتند و هشت سال دفاع مقدس این‌ها جلودار بودند. جبهه امروز هم هست؛ چطور شد آنجا ایستادید و زیر بمباران مقاومت خود را ادامه دادید و اکنونی که دشمن اقتصاد ما را هدف قرار داده دست به اعتصاب می‌زنید؟ این معنای اقتصاد مقاومتی است؟ اگر بنا شد ما مشکلات را تحمل کنیم و مسئولان هم جهاد کردند می‌توان همیشه در مقابل آمریکا ایستاد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نکته مقام معظم رهبری مطالبه‌گری و مطالبه آرمان‌ها است. آیا آرمان‌ها از خود نظام باید مطالبه شود یا از مسئولان؟ این نظام ابزار تحقق آرمان‌های انقلاب است. اگر بخواهیم از نظام مطالبه کنیم صحیح نیست. این نظام باید آرمان شما را محقق کند و مطالبه آرمان از کسانی است که مسئول هستند. اگر بنا شد بنده مسئول باشم این را از بنده مطالبه کنید و چرا به سراغ ستون خیمه نظام می‌روید؟

آیت‌الله علم الهدی تصریح کرد: مطالبه آرمان باید از مسئولان باشد, از افرادی که نماینده هستند باید باشد. از نظام که نباید مطالبه کنید، مقابله باید در مقابل نهاد مسئول باشد و نه مقابله در مقابل نظام. دشمن می‌خواهد همه خرابی‌ها را به پای نظام بریزد؛ ما نباید گول دشمن را بخوریم، این توطئه دشمن است و نباید نظام را زیرسئوال ببریم.

نظرات بینندگان