arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۷۸۹
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۵ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

رئیس کمیسیون اروپا: باید از اصل توافق هسته‌ای محافظت شود

رئیس کمیسیون اروپا به تازگی از آغاز فرایند اجرای مقررات مسدود کننده خبر داده است که هدف آن محافظت از شرکت‌های اروپایی که با ایران تجارت می‌کنند در برابر تحریم‌های آمریکا است. این اقدامات مانع از همکاری شرکت‌های اروپایی با تحریم‌های واشنگتن علیه تهران می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس کمیسیون اروپا تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید اقداماتی برای محافظت از اصل توافق هسته‌ای با ایران اتخاذ کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژان کلود یانکر رئیس کمیسیون اروپا روز شنبه ( امروز) در گفت‌وگو با یک روزنامه آلمانی با انتقاد از تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای تصریح کرد: اقدام آمریکا برای نابود کردن توافق با ایران به نفع صلح جهانی نیست، ما به عنوان معماران همکار در توافق هخسته‌ای باید از اصل آن دفاع کنیم.

یانکر در ادامه گفت که توافق هسته‌ای با ایران که موجب محدودیت برنامه هسته‌ای تهران در ازاء رفع تحریم‌های این کشور شد، نباید فدای مصلحت سیاست داخلی آمریکا شود.

وی همچنین هشدار داد: خاورمیانه در معرض یک مناقشه بزرگ قرار دارد و ما نیز نزدیک هستیم.

رئیس کمیسیون اروپا تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید تدابیری برای محافظت از اصل توافق هسته‌ای با ایران بیندیشد.

وی به تازگی نیز از آغاز فرایند اجرای مقررات مسدود کننده خبر داده است که هدف آن محافظت از شرکت‌های اروپایی که با ایران تجارت می‌کنند در برابر تحریم‌های آمریکا است. این اقدامات مانع از همکاری شرکت‌های اروپایی با تحریم‌های واشنگتن علیه تهران می‌شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز هشتم ماه مه از توافق هسته‌ای خارج شد و گفت که تحریم‌هاعلیه ایران را باز می‌گرداند. در هفته‌های اخیر اروپایی ها ضمن تاکید بر ادامه پایبندی‌شان به این توافق تلاش کرده‌اند راهایی برای حفظ آن پس از خروج آمریکا بیابند.

نظرات بینندگان