arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۹۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

عجیب ترین تخلف رانندگی سال در کانادا ثبت شد: بررسی ساعت هوشمند اپل پشت ترافیک!

یک قاضی کانادایی  زنی را به اتهام تماشای ساعت هوشمند اپل در حین رانندگی محکوم شناخته و موظف به پرداخت جریمه کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک قاضی کانادایی  زنی را به اتهام تماشای ساعت هوشمند اپل در حین رانندگی محکوم شناخته و موظف به پرداخت جریمه کرد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از گیزمودو، شاید این زن کانادایی هرگز فکرش را هم نمی کرد به خاطر تماشای ساعت هوشمندش مجبور به پرداخت جریمه شود. بنابراین شاید بهترین توصیه ما به شما این باشد که از این به بعد وقتی قصد داید پیغام های ساعتتان را نگاه کنید اول کنار بزنید و توقف کنید.

بر اساس گزارش پلیس، این  زن کانادایی به این دلیل متخلف شناخته شده که مدتی طولانی در حین رانندگی به ساعتش نگاه کرده، این در حالی است که وی مدعی است تنها زمان را بررسی کرده است.

 قاضی دادگاه انتاریو نیز بر اساس گزارش پلیس معتقد است این زن که  وقت زیادی را صرف بررسی گوشی هوشمند خود کرده و در نتیجه اساسا فرصتی برای نگاه کردن به جاده نداشته است.

جالب است که خود راننده متخلف می گوید هنگامی ساعتش را نگاه کرده که چراغ قرمز بوده ، اما پلیس می گوید او حتی هنگام سبز شدن چراغ بر ساعتش متمرکز بوده و همین موضوع باعث شده پشت سرش ترافیکی شدید ایجاد شود. بخش جالب تر ماجرا این که ؛ این زن به خاطر همین اخلال در ترافیک نیز جداگانه 400 دلار جریمه شده است. 

قاضی این پرونده می گوید؛ مشخص است که ادعای راننده کذب است چون بررسی ساعت برای دیدن زمان تنها چند ثانیه وقت می برد. من معتقدم ساعت های هوشمند در حین رانندگی چندان فرقی با موبایل ها ندارند و بهترین کار این است که راننده نه موبایل و نه ساعت خود را در حین حرکت بررسی نکند.

جالب است که آزمایشگاه تحقیقات حمل و نقل پلیس کانادا نیز در سال 2015 اعلام کرد وقتی راننده قصد دارد پیامی را در یک ساعت هوشمند بررسی کند حداق  2.52 ثانیه طول می کشد تا پیغام را باز کرده و البته ثانیه هایی هم برای بازدید نیاز دارد . این حتی از رکورد 1.85 ثانیه ای موبایل های هوشمند بدتر است.

 

نظرات بینندگان