arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۲۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۵ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
مدیرکل امور اتباع خارجی اصفهان:

"تجاور به دختر افغان در خمینی شهر، توسط یک نفر انجام شده نه سه نفر"

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان گفت: پرونده کودک آزاری در شهرستان خمینی شهر این استان با فوریت و دقت در حال بررسی است و با متهم بشدت برخورد خواهد شد.تحقیقات این پرونده با حفظ حرمت خانواده و خدشه دار نشدن روند شناسایی متهم با جدیت درحال انجام است و تا قبل از تکمیل تحقیقات توسط ضابطین قضایی هرگونه اظهار نظر در این باره فاقد اعتبار است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان تاکید کرد: پرونده کودک آزاری در شهرستان خمینی شهر این استان با فوریت و دقت در حال بررسی است و با متهم بشدت برخورد خواهد شد.

مهدی سلیمانی افزود: تحقیقات این پرونده با حفظ حرمت خانواده و خدشه دار نشدن روند شناسایی متهم با جدیت درحال انجام است و تا قبل از تکمیل تحقیقات توسط ضابطین قضایی هرگونه اظهار نظر در این باره فاقد اعتبار است.


مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان تصریح کرد: تشخیص کودک آزاری و نوع آن تنها در صلاحیت پزشکی قانونی و قاضی پرونده است.


سلیمانی افزود: حمایت روانی و اجتماعی از کودک و خانواده وی از ابتدای حادثه توسط بهزیستی و اورژانس اجتماعی صورت گرفته و کماکان این خدمات ارائه می شود، همچنین معاضدت های قضایی لازم به این خانواده برای تکمیل پرونده و رسیدگی نهایی صورت خواهد گرفت.


او تصریح کرد: با توجه به تأکیدات دادستان در چارچوب قوانین و مقررات و بدون هیچ گونه مسامحه و با سرعت به این پرونده رسیدگی خواهد شد و تابعیت و ملیت متهم تأثیری در رسیدگی به پرونده ندارد.


مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان گفت: بر مبنای اظهارات شاهد عینی این حادثه، کودک آزاری در خمینی شهر توسط یک نفر انجام شده و انجام این عمل توسط سه نفر صحت ندارد.


او تصریح کرد: پس از وصول گزارش مبنی بر کودک آزاری دختر 5 ساله افغانستانی، مراتب از سوی فرمانداری شهرستان، مقامات محترم قضایی، نیروی انتظامی و بهزیستی مورد پیگیری قرار گرفت وبا تلاش های کادر بیمارستان ضمن تکمیل روند درمانی، وی در کمتر از 24 ساعت از بیمارستان ترخیص و تحویل خانواده شد.


مدیرکل امور اتباع ومهاجرین خارجی استانداری اصفهان با اشاره به حضور بالغ بر 170 هزار نفر تبعه افغانستانی دارای مدرک قانونی اقامت در استان اصفهان، سیاست کشورمان را حفظ کرامت این مهاجران و ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی، قضایی و انتظامی به درخواست های آنان بدون توجه به مدرک اقامتی آنان اعلام کرد.


پیشتر مدیرکل بهزیستی استان اصفهان اعلام کرده بود: اخبار و مطالب منتشره در فضای مجازی درباره تجاوز سه نفر به یک دختربچه پنج ساله در خمینی شهر اصفهان صحت ندارد و این 'کودک آزاری' توسط یک نفر صورت گرفته است.


مرضیه فرشاد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق بررسی های به عمل آمده، موضوع بیشتر به 'کودک آزاری' نزدیک است زیرا مقوله کودک آزاری طیف گسترده ای دارد و الزاما به تعرض و تجاوز جنسی اطلاق نمی شود.


وی ادامه داد: بر خلاف آنچه که در شبکه های مجازی منتشر شده، فرد آزاردهنده نه سه نفر بلکه یک نفر بوده که 'بهاره' کودک افغان را پس از ربودن در خرابه ای محله فتح آباد (پنج شنبه بازار) خمینی شهر رها می کند.


بنابر گزارشها و اخبار دریافتی، بهاره پنج ساله چهارشنبه گذشته توسط مردم و اهالی محل در خرابه ذکر شده پیدا و به خاطر جراحات وارده به بیمارستان شهید اشرفی این شهرستان منتقل می شود.
بر اساس این اخبار، ملیت فرد رباینده هنوز مشخص نشده و گفته می شود شاید از اتباع افغانستان باشد.


با اینحال مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد که برای وحدت رویه در اخبار و جلوگیری از مطالب متناقض در این زمینه، پاسخگویی درمورد جزییات واطلاع رسانی آن برعهده فرمانداری خمینی شهر گذاشته شده است اما اظهار نظر رسمی از این ناحیه اعلام نشده است.
این کودک هم اکنون از بیمارستان مرخص شده و تحت نظر اورژانس اجتماعی است.


شهرستان خمینی شهر با بیش از 350 هزار نفر جمعیت در 16 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان