arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۲۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۰ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۷

فتاح: کمک کمیته امداد به افطار مردم غزه از طریق صندوق صدقات نبود؛ این ادعا شیطنت بود / برای هرکدام از این کشور‌ها صندوق جداگانه جمع آوری کمک وجود دارد

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان این که کار کمیته امداد بر خلاف هدف استکبار و معاندین است، گفت: ادعای رسانه‌های ضد انقلاب مبنی بر کمک کمیته امداد از طریق صندوق صدقات به افطار مردم غزه کاملا شیطنت بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان این که کار کمیته امداد بر خلاف هدف استکبار و معاندین است، گفت: ادعای رسانه‌های ضد انقلاب مبنی بر کمک کمیته امداد از طریق صندوق صدقات به افطار مردم غزه کاملا شیطنت بود.

‌به گزارش ایسنا، پرویز فتاح شامگاه چهارشنبه ۱۶ خرداد در نشست خبری که در حاشیه اجرای طرح محسنین در جنب حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، یکی از مهمترین وظایف کمیته امداد را رسیدگی به یتیمان و محرومان اعلام کرد و افزود: از آنجایی که این امر جزو مهمترین فلسفه‌های وجودی انقلاب اسلامی است دشمنان کشور از این موضوع ناراحتند.

وی با شیطنت خواندن ادعای رسانه‌های ضدانقلاب مبنی بر کمک کمیته امداد از طریق صندوق صدقات به افطار مردم غزه تاکید کرد: ما این کمک را از محل جمع آوری کمک‌های مردمی ندادیم، چون چنین حقی نداریم و این کار ممنوع است، برای هرکدام از این کشور‌ها صندوق جداگانه جمع آوری کمک وجود دارد.

رئیس کمیته امداد گفت: مردم ما طرفدار مقاومت و بخصوص فلسطین هستند، علاقه دارند به صندوق‌های مخصوص در نظر گرفته شده کمک کنند و شرعا کمیته امداد موظف است در همان راه هزینه کند، اما رسانه‌های معاند، چون ضد مقاومت و جیره‌خوار اسرائیل هستند طبیعی است که بخاطر کمک خانواده‌های فلسطینی ناراحت شوند و کمیپین "نه به صندوق صدقات" راه اندازی کنند.

وی خاطرنشان کرد: به لطف خدا و کوری چشم دشمنان پس از این کمپین در آمد کمیته امداد امام خمینی (ره) افزایش پیدا کرد و کمپین شکست خورد تا خاری بر چشمان آنان باشد که امیدواریم این روند مثبت تداوم داشته باشد.

میزان پرداختی طرح محسنین تا سال آینده به ۲۰۰ هزارتومان نزدیک می‌شود

فتاح در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای طرح محسنین گفت: طرح محسنین از سه سال قبل برای فرزندان غیر یتیم که پدرشان از نظر اقتصادی ناتوان محسوب می‌شوند آغاز شده است.

وی ادامه داد: با تبلیغاتی که صورت گرفت مردم از این طرح استقبال زیادی کردند، ولی با این وجود همچنان فرزندان محسنین داریم که حامی ندارد لذا خواهشمندیم همه دراین امر خدا پسندانه شرکت کنند و در این صورت می‌توان پیش‌بینی کرد با مشارکت فعال مردم تا سال آینده فرزندان طرح محسنین در کشور وجود نداشته باشد.

وی با بیان این که در سال ۹۶ مبلغ ۵۳۰ میلیارد تومان در کشور در قالب طرح محسنین جمع آوری شد، افزود: از طرف خیرین ماهانه ۲۰۰ هزار تومان به یتیمان پرداخت می‌شود این در حالی است که به فرزندان تحت پوشش این طرح ماهانه ۸۵ هزار تومان پرداخت می‌شود که اختلاف زیادی است.

فتاح علت این اختلاف زیاد را شروع دیرهنگام طرح محسنین دانست و ابراز امیدواری کرد: طی امسال و سال آینده میزان پرداختی طرح محسنین به ۲۰۰ هزارتومان نزدیک شود.

درآمد کمیته امداد در سال ۹۶ سه برابر سال ۹۵

وی با بیان این که یک میلیون و پانصد هزار خانواده تحت پوشش خانواده کمیته امداد قرار دارند، گفت: از این مقدار ۱۷۲ هزار نفر فرزند یتیم هستند، اما فرزندان طرح محسنین بیش از ۴۰۰ هزار نفر هستند.

رئیس کمیته امداد عنوان کرد: درآمد کمیته امداد در سال ۹۶ سه برابر سال ۹۵ بوده است که در دو ماهه امسال ۳۰ درصد در سطح کشور افزایش درآمد داشتیم.

نظرات بینندگان