arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۲۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۷

لوگوی مرورگر گوگل به افتخار دکتر «ویرجینیا آپگار» تغییر کرد / ابداع آزمون غربالگری سلامت نوزادان / نجات میلیونها نوزاد از خطر مرگ

لوگوی مرورگر گوگل به افتخار دکتر ویرجینیا آپگار، نجات دهنده تعداد زیادی از نوزادان در سراسر جهان تغییر کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

لوگوی مرورگر گوگل به افتخار دکتر ویرجینیا آپگار، نجات دهنده تعداد زیادی از نوزادان در سراسر جهان تغییر کرد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، یکی از رایج ترین آزمون های سلامت نوزاد که درست پس از تولد انجام می شود، آزمون آپگار است. آزمونی که با 5 مرحله ارزیابی سریع به غربالگری نوزاد کمک می کند.
در طول دهه های 1930 و 1940 دکتر ویرجینیا آپگار متوجه روند نگران کننده ای در مورد نوزادان شد.

او درک کرد که در حالی که میزان مرگ و میر نوزادان در ایالات متحده کاهش یافته است، میزان مرگ و میر نوزادان در طی 24 ساعت اول پس از تولد ثابت باقی مانده است. دکتر آپگار با توجه به تخصص های خود یعنی بیهوشی و مامایی متوجه شد برخی ویژگی های فیزیکی می تواند نوزادان سالم را از کسانی که دچار مشکل هستند تفکیک دهد .

مشاهدات آپگار در سال 1952 توسعه یافت و منجر به تهیه آزمون حرفه ای Apgar شد. روشی سریع برای جات جان نوزادان.این آزمون از طریق بیمارستان های ایالات متحده در دهه 1960 گسترش یافت و تبدیل به یک سنجش مفید برای ارزیابی سریع وضعیت جسمی نوزاد  شد. این تکنیک هنوز هم در بیمارستان های سراسر ایالات متحده و بسیاری از کشورهای جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

 آپگار و در سال 1933 از کالج پزشکان و جراحان دانشگاه کلمبیا فارغ التحصیل شد و در سال 1949 اولین زنی بود که به مقام استاد ارشد رشته خود رسید.  

در سال 1959، او شروع به کار حرفه ای دوم خود کرد و پس از کسب مدرک کارشناسی ارشد در حوزه بهداشت عمومی از دانشکده بهداشت  جان هاپکینز پژوهش هایی را برای جلوگیری و درمان نقایص زایمان انجام داد.

او  بیش از 60 مقاله علمی و مقالات چندگانه برای روزنامه ها و مجلات را در طول کار خود منتشر کرده است. آپگار در سال 1974 در سن 65 سالگی فوت کرد.

نظرات بینندگان