arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۲۷۹۵
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۰ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۷

نصرالله: هدف «معامله قرن» تسلیم قدس به اسرائیل است/ لزوم مقابله مسلمانان با فتنه سعودی/مقاومت ملت فلسطین نقطه قوت نبرد ما است

دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم روز قدس گفت: خطرناک ترین مساله امسال، صحبت درباره معامله قرن است که هدفش از بین بردن و پایان دادن به مساله فلسطین و تسلیم کردن قدس و همه مقدسات به رژیم غاصب صهیونیستی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نصرالله:هدف «معامله قرن» تسلیم قدس به اسرائیل است«سیدحسن نصرالله» این سخنان را امروز جمعه در جمع هزاران شرکت کننده در مراسم روز قدس که در شهرک «مارون الراس» در مرز لبنان با فلسطین اشغالی برگزار شد، مطرح کرد.
نصرالله که به صورت ویدیو کنفرانس سخنرانی می کرد، گفت: هدف امام خمینی(ره) از اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، این بود که مساله قدس در وجدان امت اسلامی و همه ملت های جهان زنده بماند.
وی با بیان اینکه روز به روز اهمیت روز بیشتر می شود، تصریح کرد: اهمیت روز قدس به عنوان یک روز جهانی، به این علت است که قدس خلاصه نبرد و نماد آن پس از گذشت بیشتر از 70 سال است.
نصرالله ادامه داد: گرامیداشت روز قدس تایید می کند که مساله فلسطین همچنان با قدرت در وجدان ها و ذهن ها زنده است
دبیرکل حزب الله با اشاره به انتخاب شهرک مارون الراس برای بزرگداشت روز قدس گفت: این انتخاب به دو دلیل است یکی اینکه در نزدیکی فلسطین باشد و دیگری برای وجود روح مبارزه و مقاومت در اینجاست.

*قدس در مقابل سه چالش
دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود به سه چالشی که قدس با آن روبروست اشاره کرد.
به گفته وی، نخستین چالش در مقابل قدس، جنگ بر سر به رسمیت شناختن اقدام آمریکا (در تعیین قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارتش به قدس) از سوی کشورهای جهان است.
نصرالله چالش دوم را تغییر بافت جمعیتی و تغییر هویت ساکنان شهر قدس عنوان کرد.
چالش سوم هم از نگاه وی، مساله مقدسات در شهر قدس به ویژه مسجد الاقصی و هر آن چیزی است که در حرم مقدس آن وجود دارد.
نصرالله پایداری و باقی ماندن اهالی قدس و حفظ خانه ها، مغازه ها و حضورشان در شهر را یک نبرد حقیقی توصیف کرد.

*ضرورت باقی ماندن اهالی قدس
نصرالله پایداری و باقی ماندن اهالی قدس و حفظ خانه ها، مغازه ها و حضورشان در شهر را یک نبرد حقیقی توصیف کرد.
وی گفت: دشمن صهیونیستی، تا کنون از تغییر چشمگیر و سرنوشت ساز در قدس عاجز مانده است و در آنجا، صدها هزار فلسطینی هنوز زندگی می کنند.
نصرالله افزود: باقی ماندن اهالی قدس، چه مسلمانان و چه مسیحیان در شهر، مانع از تغییر هویت آن می شود، چرا که این مردم حافظان و پاسبانان شهر مقدس هستند و کسانی که از هویت شهر دفاع می کنند، فرزندان آن هستند.
وی خواستار کمک به اهالی قدس برای باقی ماندن در خانه هایشان شد و گفت: این امر با کمک های مالی میسر است تا بتوانند در شهرهایشان بمانند و تسلیم فشارهای مالی و روزمره صهیونیست ها نشوند.
نصرالله کمک های مالی به اهالی قدس برای ایستادگی را خط اول دفاع از قدس توصیف کرد.

*علمای درباری و قدس
دبیرکل حزب الله در ادامه سخنانش گفت: یک چالش جدید نیز در مساله قدس و فلسطین وجود دارد که طی 70 سال گذشته تا کنون ندیده ایم و آن ارائه نظریه ها و تئوری های دینی، عقیدتی و تاریخی برای شکست خوردن در برابر دشمن صهیونیستی است.
نصرالله افزود: کسانی که می خواهند تاج و تخت شان را توسط آمریکا حفظ کنند معانی قرآن و روایات اسلامی را تحریف می کنند و اسرائیل را به رسمیت می شناسند و با پایان دادن مساله فلسطین، موافقت می کنند.
وی تصریح کرد: واعظان و فقهای درباری، پس از 70 سال کشف کرده اند که صهیونیست ها حق تاریخی و دینی در قدس دارند و باید قدس را به آنها بسپاریم.
به گفته وی مسئولیت علما، اندیشمندان، رسانه ها و هر آن کس که توانایی و مقبولیت دارد، این است که برای جلوگیری از انتشار این تفکر گمراهانه درباره قدس، اقدام کند.

نظرات بینندگان