arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۲۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۳ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

زورگیری از یک گردشگر آلمانی در شمال ایران: 2 جوان ایرانی گفتند برویم جاهای دیدنی مازندران را ببینیم

یک گردشگر آلمانی که در ایران مورد زورگیری قرار گرفته بود گفت: برای تفریح و گردش از آلمان به ایران آمدم می‌دانستم شمال ایران بسیار دیدنی است به همین خاطر راهی استان گیلان شدم. در خیابان‌های شهر لاهیجان قدم می‌زدم که با دو پسر جوان آشنا شدم آنها با من طرح دوستی ریختند و گفتند برای بازدید جاهای دیدنی شهر با آنها همراه شوم. سپس مرا سوار خودروی پژو 206 خود کردند و راه افتادیم. آنها می‌خواستند مرا به استان مازندران ببرند اما ساعتی بعد در یک جاده خلوت بیرون شهر چابکسر یکی از آنها چاقویی زیر گلویم گذاشت و تهدیدم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دو سارق زورگیر که اموال یک گردشگر آلمانی را در مازندران سرقت کرده بودند از سوی پلیس ردیابی و بازداشت شدند.

عملیات پلیس برای ردیابی این زورگیران با شکایت مرد آلمانی آغاز شد.

وی در بیان ماجرا گفت: برای تفریح و گردش از آلمان به ایران آمدم می‌دانستم شمال ایران بسیار دیدنی است به همین خاطر راهی استان گیلان شدم. در خیابان‌های شهر لاهیجان قدم می‌زدم که با دو پسر جوان آشنا شدم آنها با من طرح دوستی ریختند و گفتند برای بازدید جاهای دیدنی شهر با آنها همراه شوم.

سپس مرا سوار خودروی پژو 206 خود کردند و راه افتادیم. آنها می‌خواستند مرا به استان مازندران ببرند اما ساعتی بعد در یک جاده خلوت بیرون شهر چابکسر یکی از آنها چاقویی زیر گلویم گذاشت و تهدیدم کرد اگر همه پول و وسایلم را به او ندهم مرا می‌کشد.من هم از ترس جانم هر چه داشتم به آن دو نفر دادم. بعد هم مرا کنار جاده رها کردند و گریختند.

پس از این شکایت و اطلاعاتی که مرد آلمانی ازخودرو و سرنشینان آن در اختیار پلیس قرار داد تجسس برای ردیابی دزدان زورگیر آغاز شد.

سرهنگ رحیم شعبانی رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گیلان درباره چگونگی بازداشت این دزدان گفت: در تحقیقات کارآگاهان از مالباخته، مشخص شد که دزدان دو نفر سوار بر یک خودروی 206 بودند و با فریب این تبعه 30 ساله آلمانی وی را برای تفریح سوار خودروی خود کرده‌اند و دربین مسیر با تهدید چاقو اموال وی را که شامل یک دستگاه گوشی تلفن همراه و حدود 800 یورو بود سرقت و در حوالی شهر چابکسر او را رها کرده و متواری شده‌اند.

در همین راستا کارآگاهان با دریافت نیابت قضایی به شهرستان چالوس رفته و با تعقیب و مراقبت نامحسوس چندین ساعته، موفق به شناسایی مخفیگاه سارقان شدند.بدین ترتیب دو سارق 28 و 29 ساله که اهل و ساکن یکی از استان‌های جنوبی بودند در اقدامی غافلگیرانه در مخفیگاه شان دستگیر شدند.

منبع : ایران 

نظرات بینندگان