arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۳۰۱۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۹ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

اسرائیل اقامه نماز در «دروازه دمشق» مسجد الاقصی را ممنوع کرد

خبرگزاری معا فلسطین شنبه شب گزارش داد: اسرائیل مقررات وتدابیر شدید امنیتی در داخل مسجد الاقصی برای زوار و نماز گزاران مسجد الاقصی اعمال کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری معا فلسطین شنبه شب گزارش داد: رژیم صهیونیستی مقررات وتدابیر شدید امنیتی در داخل مسجد الاقصی برای زوار و نماز گزاران مسجد الاقصی اعمال کرده است.

این خبرگزاری به نقل از منابع صهیونیستی افزود: براساس تدابیر جدید اقامه نماز در دروازه موسوم به 'دروازه دمشق' مسجد الاقصی ممنوع خواهد بود.
براساس همین گزارش، رژیم صهیونیستی اجازه نداد نمازگزاران برای مراسم اعتکاف به مناسبت دهه سوم ماه مبارک رمضان وسایل شخصی با خود به داخل مسجد ببرند.
تحلیلگران بر این باورند، تشدید تدابیر امنیتی در مسجد الاقصی به دلیل انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس صورت می‌گیرد.
با وجود مخالفت و تحریم بسیاری از کشور‌های جهان مانند اتحادیه اروپا، ۱۴ می‌مصادف با ۲۴ اردیبهشت ۹۷ در اقدامی تحریک آمیز در مراسمی، سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی انتقال یافت.
این اقدام «دونالد ترامپ» در انتقال سفارت امریکا به قدس درحالی صورت می‌گیرد که شورای امنیت سازمان ملل متحد در دسامبر ۲۰۱۶ قطعنامه‌ای را تصویب و تاکید کرد، هیچ تغییری در مرز‌های قبل از چهارم ژوئن ۱۹۶۷ از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف‌ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند.
نوار غزه از ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین) آغاز راهپیمایی بزرگ بازگشت که مصادف با سالگرد «روز زمین» در نوار مرزی غزه با اراضی اشغالی ۱۹۴۸ برگزار شد، بحرانی است، به گونه‌ای که در این مدت بیش از ۱۲۰ فلسطینی شهید و ۱۳ هزار تن دیگر زخمی شدند.

نظرات بینندگان