arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۳۰۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۰ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

عربستان تعداد دیگری از زنان فعال حقوقی را بازداشت کرد

دستگاه‌های امنیتی عربستان روز شنبه تعداد دیگری از زنان فعال در زمینه حقوق بشر را بازداشت کردند. حساب کاربری" معتقلی الرأی" (بازداشت شدگان آزادی عقیده) در توییتر اعلام کرد که از بین بازداشت شدگان دکتر محمد الربیعه و دکتر ابراهیم المدیمیغ و لجین الهذلول، فعال زن مشهور، عزیزه یوسف، استاد دانشگاه ملک سعود در شهر ریاض، ایمان النفجان، استاد دانشگاه هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دستگاه‌های امنیتی عربستان روز شنبه تعداد دیگری از زنان فعال در زمینه حقوق بشر را بازداشت کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی،‌ دستگاه‌های امنیتی عربستان روز شنبه میاء الزهرانی، فعال حقوقی را بعد از انتشار مقاله‌ای در همبستگی با نوف عبدالعزیز بازداشت کردند.

نوف عبدالعزیز فعال زن دیگری است که چهارشنبه بازداشت شد. وی به مکان نامعلومی منتقل شده است.

بازداشت الزهرانی و عبدالعزیز در راستای کمپین بازداشت‌های گسترده زنان فعال در زمینه حقوق بشر است. بیش از ۱۷ فعال در زمینه حقوق بشر بازداشت شده‌اند که ۹ تن آن‌ها همچنان در بازداشتگاه به سر می‌برند.

حساب کاربری" معتقلی الرأی" (بازداشت شدگان آزادی عقیده) در توییتر اعلام کرد که از بین بازداشت شدگان دکتر محمد الربیعه و دکتر ابراهیم المدیمیغ و لجین الهذلول، فعال زن مشهور، عزیزه یوسف، استاد دانشگاه ملک سعود در شهر ریاض، ایمان النفجان، استاد دانشگاه هستند.

رسانه‌های عربستانی این فعالان را "خیانتکار" توصیف کردند. ۳۰ نهاد حقوقی بین‌المللی خواهان آزادی فوری مدافعان حقوق بشر در عربستان شده‌اند.

دیده بان حقوق بشر نیز نسبت به بازداشت فعالان ابراز نگرانی کرد.

نظرات بینندگان