arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۳۰۸۵
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۴ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

احتمال حضور برخی حیوانات در مشهد با گرم‌ترشدن هوا

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مشهد، در رابطه با بزمجه پیدا شده در شهر گفت: این حیوان جثه بزرگی داشته و طول آن به یک متر و 10 سانتی‌متر است. حضور این حیوان با جثه‌ای بزرگ در منطقه کارمندان مشهد موجب ترس و وحشت اهالی منطقه شده است. خوشبختانه خبری مبتنی بر این که این بزمجه آسیبی به کسی وارد کرده باشد گزارش نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مشهد گفت: با گرم‌ شدن هوا حضور برخی حیوانات را در شهر خواهیم داشت و بزمجه یافت شده در منطقه کارمندان به محیط زیست تحویل داده می‌شود.

حسن جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با بزمجه پیدا شده در شهر مشهد اظهار کرد: این حیوان جثه بزرگی داشته و طول آن به یک متر و 10 سانتی‌متر است. حضور این حیوان با جثه‌ای بزرگ در منطقه کارمندان مشهد موجب ترس و وحشت اهالی منطقه شده است. خوشبختانه خبری مبتنی بر این که این بزمجه آسیبی به کسی وارد کرده باشد گزارش نشده است.

وی افزود: پس از مشاهده حیوان توسط مردم منطقه کارمندان، با آتش‌نشانی تماس گرفته شد و نیروهای آتش‌نشان ایستگاه 16 به محل اعزام شدند و با راه‌کارهای مناسب خود بلافاصله حیوان را زنده گیری می‌کنند. این بزمجه پس از زنده‌گیری توسط نیروهای آتش‌نشانی به ایستگاه فرستاده شد و در پایان به اداره محیط زیست تحویل داده می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مشهد ادامه داد: هنوز مشخص نیست که این حیوان از چه منطقه‌ای وارد شهر مشهد شده است، اما بایستی به این نکته توجه داشت که با گرم‌شدن هوا حضور برخی حیوانات را در شهر خواهیم داشت. نکته این‌جاست که با گرم‌شدن هوا حضور مار را در شهر خواهیم داشت.

جعفری خاطرنشان کرد: در واقع این مارها بیشتر مواقع در بسته‌های میوه و تره‌بار که با خودروهای باری از روستاها به شهر حمل می‌شوند دیده می‌شوند. در برخی موارد نیز در خودروهای افرادی که به بیرون شهر می‌روند مشاهده می‌شوند. آتش‌نشانی تعداد زیادی تماس دریافتی در زمینه حضور مار در خودرو دارد. بنابراین بهترین راه‌کار برای مقابله مردم با این حیوان‌ها به ویژه مار این است که هیچ حرکتی نکنند و تنها در نظر داشته باشند که حیوان در چه مکان دقیقی قرار دارد و پس از آن بلافاصله با آتش‌نشانی تماس بگیرند.

نظرات بینندگان