arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۳۱۲۸
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۸ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

هلال ماه شوال، غروب پنج شنبه در نقاطی از ایران دیده خواهد شد +نقشه رویت هلال ماه

این که آیا روز جمعه ۲۵ خردادماه ۱۳۹۷ روز عید فطر خواهد بود یا خیر باید منتظر رویت هلال ماه در غروب پنج شنبه بود و نباید به نقشه های نجومی اکتفا کرد. ضمن این که مقلدین مراجع عظام تقلید باید به فتوای مرجع تقلید خود رجوع کنند. چرا که فتوای مراجع عظام تقلید در مورد رویت هلال ماه و چگونگی پذیرش آن متفاوت است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

نقشه های اولیه نجومی رویت هلال ماه نشان می دهد که در بخش هایی از جهان از جمله در بخش های جنوبی ایران هلال ماه شوال در غروب روز پنج شنبه ۲۴ خردادماه ۱۳۹۷ قابل رویت خواهد بود. این در حالی است که در بسیاری از نقاط جهان و همچنین نیمه ی شمالی ایران هلال ماه بدون تلسکوپ به هیچ وجه قال رویت نخواهد بود.

به گزارش شفقنا این که آیا روز جمعه ۲۵ خردادماه ۱۳۹۷ روز عید فطر خواهد بود یا خیر باید منتظر رویت هلال ماه در غروب پنج شنبه بود و نباید به نقشه های نجومی اکتفا کرد. ضمن این که مقلدین مراجع عظام تقلید باید به فتوای مرجع تقلید خود رجوع کنند. چرا که فتوای مراجع عظام تقلید در مورد رویت هلال ماه و چگونگی پذیرش آن متفاوت است.

در نقشه پیش رو، کلیه نقاط سبز رنگ ( سبز پر رنگ و کم رنگ) نقاطی است که در غروب پنج شنبه ۲۴ خرداد، هلال ماه شوال با چشم به آسانی یا قدری تلاش قابل رویت خواهد بود.

هلال ماه شوال ۱۴۳۹ (ه ق) غروب پنج شنبه در نقاطی از ایران دیده خواهد شد +نقشه رویت هلال ماه در جهان و ایران

نظرات بینندگان