arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۳۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۰ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

آلمان خواستار همبستگی بیشتر اروپا در برابر کاخ سفید شد

وزیر امور خارجه آلمان گفت: واکنش کشورهای اروپایی به تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای پس گرفتن حمایت خود از بیانیه گروه 7، باید همبستگی و نزدیکی بیشتر با یکدیگر باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آلمان خواستار همبستگی بیشتر اروپا در برابر کاخ سفید شدبه گزارش خبرگزاری رویترز از برلین؛ هایکو ماس روز یکشنبه افزود: انتشار این تصمیم ترامپ از طریق پیام توئیتری، اعتماد را از بین برده است.
وی درباره تصمیم دونالد ترامپ برای عدم حمایت از بیانیه گروه 7 در پایان اجلاس کانادا، تصریح کرد: این تصمیم واقعا شگفت آور نیست، زیرا ما این را در توافقنامه زیست محیطی و توافق (هسته ای) ایران نیز دیده ایم. 
ماس افزود: شما می توانید تنها با تایپ 280 کاراکتر در توئیتر، در مدت چند ثانیه اعتماد را از بین ببرید، اما بازسازی این اعتماد از دست رفته و نابود شده، زمان بسیار طولانی تر خواهد طلبید و مدت بیشتری طول خواهد کشید.
ترامپ در پایان اجلاس سران گروه هفت که همراه با تنش های آشکار میان وی با رهبران کانادا، فرانسه و آلمان برگزار شد، در واکنش به سخنان جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، پس از ترک این کشور، حمایت خود را از بیانیه پایانی آن پس گرفت، که ضربه بزرگی این تشکل و کشورهای عضو آن به شمار می رود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان