arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۳۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۷

وزیر ارتباطات: نیمی از موهای سفیدم ناشی از اجرای طرح رجیستری است/مقابله با کارتلهای فاسد قاچاق، کندی دستگاهها در اتصال به یکدیگر در اجرای دولت الکترونیکی، سودجويان و تلاطم نرخ ارز از پیچیدگیهای اجرایی طرح بود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اجرای موفق طرح رجیستری گوشیهای تلفن همراه گفت: نیمی از موهای من در اجرای این طرح سفید شد اما این طرح ۴۰۰ میلیون دلار پرداختیهای به خزانه کشور را از محل واردات گوشی به کشور در سال افزایش داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر ارتباطات: نیمی از موهای سفیدم ناشی از اجرای طرح رجیستری است/مقابله با کارتلهای فاسد قاچاق، کندی دستگاهها در اتصال به یکدیگر در اجرای دولت الکترونیکی، سودجويان و تلاطم نرخ ارز از پیچیدگیهای اجرایی طرح بود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اجرای موفق طرح رجیستری گوشیهای تلفن همراه گفت: نیمی از موهای من در اجرای این طرح سفید شد اما این طرح ۴۰۰ میلیون دلار پرداختیهای به خزانه کشور را از محل واردات گوشی به کشور در سال افزایش داد.

به گزارش تسنیم؛ محمد جواد آذری جهرمی؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بازدید و در نشستی با مسئولان این پارک و رئیس دانشگاه تهران شرکت کرد.

وی با بیان اینکه پارکهای علم‌وفناوری ظرفیتهای اقتصادی بسیاری ایجاد می‌کنند، گفت: علاقه‌مند به همکاری نزدیک با بخش دانشگاهی کشور برای توسعه اقتصاد دیجیتال هستیم.

آذری جهرمی خاطر نشان کرد: دانشگاه تهران ظرفیت مناسبی دارد که می‌توان از آن در جهت توسعه کشور بهره برد؛ باید در نظر داشت که از مؤلفه‌های تحول دیجیتال، تأثیر آن بر ارتباط صنعت با دانشگاه است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه هزینه‌کرد در عرصه دانشگاهی جزو سرمایه‌گذاریها به حساب می‌آید زیرا بازگشت سرمایه آن چندین برابر هزینه‌کرد در آینده خواهد بود، ابراز کرد: در حال حاضر با دو چالش بزرگ محدودیت منابع و اشتغالزایی برای صد هزار نفر مواجه هستیم که باید به سمت برنامه‌ریزی با نگاه به این دو مقوله برویم.

وی همچنین اشاره‌ای به توسعه شاخصهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات داشت و گفت: میزان شتاب در توسعه این شاخصها به اندازه‌ای بوده که اکنون موبایل پهن‌باند مبتنی بر نسلهای سوم و چهارم را در تمامی شهرهای کشور داریم و میزان مشترکان پهن‌باند ثابت به 10.5 میلیون رسیده است.

آذری جهرمی با بیان اینکه پهنای‌باند بین‌الملل کشور نیز از ابتدای فعالیت دولت یازدهم با رشد 11 برابری مواجه شده و اکنون به 1.2 ترابیت بر ثانیه رسیده است، بیان کرد: فناوری اطلاعات و ارتباطات راهی برای افزایش میزان بهره‌وری است و لذا زمانیکه با محدودیت منابع مواجه هستیم و با شرایط بین‌المللی حاکم فکر می‌کنیم این محدودیتها بیشتر هم شود، راهی نداریم جز اینکه به سمت بهره‌ور کردن اقتصاد برویم.

وی اشاره‌ای به بازار 35 هزار میلیارد تومانی ICT از اقتصاد کشور و همچنین سهم حدود پنج هزار میلیارد تومانی دولت از این رقم داشت و اظهار کرد: شاید این میزان سهم دولت از 108 هزار میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی، ناچیز باشد اما یکی از منابع قابل اتکا بودجه کشور است.

وزیر ارتباطات گفت: قانون برنامه تکلیف کرده که این میزان سهم بازار به دو برابر تا پایان برنامه برسد.

آذری جهرمی اشاره‌ای به اجرای طرح رجیستری گوشیهای تلفن همراه که به زعم خودش باعث سفید شدن نیمی از موهایش شده است، نیز داشت و گفت: اجرای موفق این طرح اثر اتصال سه دستگاه گمرک، وزارت صمت و وزارت ارتباطات بود که مجموعا 400 میلیون دلار پرداختیهای به خزانه کشور را در سال افزایش داد؛ رقمی حدودا بیش از هزار و 600 میلیارد تومان می‌شود.

وی با اشاره به جلسه روز گذشته شورای فنی وزارت ارتباطات پیرامون «اقتصاد اشتراکی»، عنوان کرد: یکی از راهکارهای جدی ما برای برون‌رفت از محدودیت منابع مالی کنونی، اقتصاد اشتراکی که یکی از شاخه‌های اقتصاد دیجیتالی است، به حساب می‌آید.

آذری جهرمی افزود: از منظر مقررات‌گذاری مشغول کار روی این مقوله هستم و لذا درباره آن فعلا صحبتی نمی‌کنم اما اگر با مشکلی مواجه شوم حتما صحبت خواهم کرد.

نظرات بینندگان