arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۳۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۰ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۷

وزارت علوم: ایران هیچ دانشجویی در آمریکا ندارد / آمریکایی‌ها هم در کشورمان تحصیل نمی‌کنند

سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: ایران هیچ دانشجویی در آمریکا ندارد و دانشجویان آمریکایی هم در کشورمان تحصیل نمی‌کنند، در گذشته ایران بیشترین تعداد دانشجو را در آمریکا داشت. وی ادامه داد: انگلستان، آلمان، اتریش و فرانسه از جمله کشورهای محبوب دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل هستند، لذا اگر کسی برنامه‌ای برای ادامه تحصیل دانشجویان در کشوری مانند روسیه داشته باشد، پذیرفته نمی‌شود زیرا نگرش‌های جامعه علمی و فناوری‌ هماهنگ نیست و زیرساخت‌ها و شرایط تحصیلی کشور روسیه برای ما شناخته شده نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سالار آملی گفت: ایران هیچ دانشجویی در آمریکا ندارد و دانشجویان آمریکایی هم در کشورمان تحصیل نمی‌کنند، در گذشته ایران بیشترین تعداد دانشجو را در آمریکا داشت.

حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: در مجموع آمار مهاجرت دانشجویان ایرانی به کشورهای مختلف برای ادامه تحصیل نسبت به متوسط جهانی پائین است.

وی ادامه داد: انگلستان، آلمان، اتریش و فرانسه از جمله کشورهای محبوب دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل هستند، لذا اگر کسی برنامه‌ای برای ادامه تحصیل دانشجویان در کشوری مانند روسیه داشته باشد، پذیرفته نمی‌شود زیرا نگرش‌های جامعه علمی و فناوری‌ هماهنگ نیست و زیرساخت‌ها و شرایط تحصیلی کشور روسیه برای ما شناخته شده نیست.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل اضافه کرد: قطعا کسانی که به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند از نظر ما توان علمی بالا و مطلوبی دارند و همین امر برای ما یک مشکل اساسی است.

سالار آملی تصریح کرد: چین بیشترین دانشجویان بین المللی را به ایالات متحده می‌فرستد، تقریبا یک سوم دانشجویان بین المللی در دانشگاه‌های آمریکا، چینی هستند البته دانشگاه‌های آمریکا نیز از نظر درآمد حاصل از شهریه و از حیث استعدادهای آموزشی به شدت به دانشجویان چینی وابسته هستند.
ضرورت بهره گیری از توانایی‌های ایرانیان خارج از کشور

سالار آملی افزود: بهره‌گیری از توانایی‌های ایرانیان خارج از کشور که یکی از رهنمودهای مقام معظم رهبری است که در برنامه‌های ما جای دارد پیگیر آن هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ایران هیچ دانشجویی در آمریکا ندارد و هیچ دانشجوی آمریکایی هم در ایران تحصیل نمی‌کند، در سال 57، ایران بیشترین تعداد دانشجو را در کشور آمریکا داشت و در حال حاضر هم کشورمان یازدهمین کشور در جهان است که دانشجوی آمریکایی ندارد.

نظرات بینندگان