arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۰ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۷

رهبر کره شمالی، ترامپ را به پیونگ یانگ دعوت کرد

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی پیش از دیدار تاریخی اش با دونالد ترامپ از او دعوت کرده تا برای ادامه دور دوم مذاکرات به پیونگ یانگ سفر کند. این دعوتنامه توسط کیم یونگ چول، معاون ارشد رهبر کره شمالی در تاریخ اول ژوئن به رئیس جمهوری آمریکا داده شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی پیش از دیدار تاریخی اش با دونالد ترامپ از او دعوت کرده تا برای ادامه دور دوم مذاکرات به پیونگ یانگ سفر کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه چوسان چاپ کره جنوبی به نقل از منابع مطلع نوشت: دعوت کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای سفر به پیونگ یانگ به منظور حضور در دور دوم مذاکرات از طریق یک دعوتنامه صورت گرفته است.

این دعوتنامه توسط کیم یونگ چول، معاون ارشد رهبر کره شمالی در تاریخ اول ژوئن به رئیس جمهوری آمریکا داده شد.

رسانه‌های کره شمالی امروز(دوشنبه) گزارش دادند که مذاکرات فردا سه شنبه میان رهبران کره شمالی و آمریکا بر ایجاد روابط جدید میان دو کشور، ایجاد روندی صلح آمیز و خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره متمرکز است.

براساس گزارش آژانس خبری کیودو ژاپن، دور سوم مذاکرات نیز با توجه به نتایج دور نخست و دور دوم قرار است در سپتامبر در واشنگتن برگزار شود.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا امروز نیز اعلام کرده واشنگتن به تعهداتش مبنی بر خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره همچنان پایبند است.

دیدار میان رهبران آمریکا و کره شمالی در ساعت ۹ بامداد به وقت محلی روز سه شنبه در سنگاپور برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان