arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۳۲۶۶
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۴ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۷

امام جمعه اصفهان: روایت داریم اگر فردی سه هفته نماز جمعه را ترک کند، باید خانه را روی سرش خراب کرد

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان با اشاره به اهمیت نمازجمعه افزود: نمازجمعه یک واجب عینی است که روایت داریم اگر فردی سه هفته از روی بی اعتنایی نمازجمعه را ترک کرد باید خانه را روی سرش خراب کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امام جمعه اصفهان گفت: روایت داریم اگر فردی سه هفته از روی بی اعتنایی نمازجمعه را ترک کرد باید خانه را روی سرش خراب کرد.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در جلسه ستاد نمازجمعه اردستان اظهار کرد: در طول ایام هفته، روز جمعه از فضیلت بیشتری نسبت به روزهای دیگر برخوردار است. روایت داریم که روز جمعه از عید فطر و قربان نیز بالاتر است.

وی با اشاره به اهمیت نمازجمعه افزود: نمازجمعه یک واجب عینی است که روایت داریم اگر فردی سه هفته از روی بی اعتنایی نمازجمعه را ترک کرد باید خانه را روی سرش خراب کرد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: بنا به فرموده حضرت امام خمینی اگر انقلاب اسلامی هیچ کاری هم نکرده باشد و نمازجمعه را احیا کرده باشد کار بزرگی انجام داده است می توانیم به اهمیت نمازجمعه پی ببریم.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه در کشور بیش از نهصد مصلی نماز جمعه هر هفته فعالیت دارند افزود: نمازجمعه یک کار فرهنگی بسیار ارزشمند است که هر هفته میلیون ها نفر تجمع می‌کنند و مسائل و مشکلات مختلفی را مورد بررسی قرار می دهند.

وی برگزاری نمازجمعه در هر شهر را امتیاز آن منطقه عنوان کرد و گفت: هر شهری باید این امتیاز را به نحو احسنت برگزار کند. حضور در نمازجمعه یک کار فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است که باید در هر مکان و مجلسی برای آن تبلیغ شود.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: نباید مسائل خط و خط بازی را وارد موضوع نماز جمعه کرد. اعضای ستادنماز جمعه در هر شهری وظیفه دارد اتحاد را در آن منطقه بین همه افراد و گروها ایجاد کند.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه انسان‌ها به معنی واقعی نباید زیر سلطه هیچ انسانی دیگری باشد تاکید کرد: اگر احترامی به یک مرجع و حتی معصوم هم گذاشته می‌شود به واسطه این است که وابسته به خداست. اینکه فردی بخواهد طرفداری انسانی باشد نشان از ضعف اوست.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان