arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۳۳۳۷
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۹ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۷

آسوشیتدپرس: اتحادیه اروپا بودجه لازم برای شرایط بحرانی را تامین می کند

یک مقام اروپایی اعلام کرد که اتحادیه اروپا برای تامین بودجه مالی مورد نیاز طرح های خود به منظور سرعت بخشیدن به استقرار نظامیان این اتحادیه در زمان بحران، آمادگی کامل دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آسوشیتدپرس:اتحادیه اروپا بودجه لازم برای شرایط بحرانی را تامین می کندمقام اروپایی افزود:این اتحادیه ممکن است میلیاردها یورو برای بهسازی معابر و پل ها اختصاص دهد تا کشورهای عضو و همچنین سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) قادر باشند نیروهای خود را به سرعت عازم مناطق بحران زده کنند. 
«ویولتا بولک» کمیسر حمل و نقل اتحادیه اروپا به سفرای ناتو گفت که کمیسیون اروپایی این اتحادیه پیشنهاد اختصاص بودجه شش میلیارد و 500 میلیون یورویی را برای طرح های زیرساختی خاص ارائه داده است. 
وی یادآور شد که از این مبلغ می توان برای انجام طرح هایی با کاربرد دوگانه همچون افزایش تحمل بار پل ها و تهیه تجهیزات نظامی سنگین استفاده کرد. 
هدف مهمتر اختصاص این بودجه، بهینه سازی زیرساخت هایی چون بنادر و فرودگاه ها، کاهش تعرفه های گمرکی و روال کاری اداری است که باعث افزایش هزینه ها، تاخیر و آسیب پذیری بیشتر کشورهای اروپایی در برابر حملات می شود.
در همین حال، فرماندهان ناتو خواستار برچیده شدن موانع حمل و نقل نظامی هستند. به گفته افسران ناتو، کسب مجوز اداری برای عزیمت به اروپا ممکن است تا 30 روز زمان برد.
کمیسر حمل و نقل اتحادیه اروپا گفت که شناسایی شکاف های زیرساختی و تصمیم گیری در مورد مفید بودن پروژه ها برای غیرنظامیان، به حدود 18 ماه زمان نیاز دارد. 
در همین حال، بودجه پیشنهادی که از سال 2021 تخصیص می یابد، قرار است صرفا به کشورهای عضو اتحادیه اروپا تعلق گیرد و شامل کشورهای عضو ناتو که در اتحادیه اروپا عضویت ندارند، همچون آمریکا، کانادا، آلبانی، ایسلند، مونته نگرو و ترکیه نمی شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان