arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۳۳۳۸
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۹ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۷

فرانسه:درباره مذاکرات آمریکا و کره شمالی باید محتاط بود

وزیر دفاع فرانسه به نشست آتی رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی اشاره کرد و گفت : پاریس ترجیح می دهد فعلا در این باره 'محتاطانه' رفتار کند.ما معتقد ایم نشست آتی میان رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی، گامی مثبت در جهت حل اختلافات و بازگشت صلح به شبه جزیره کره است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرانسه:درباره مذاکرات آمریکا و کره شمالی باید محتاط بودفلورانس پارلی' افزود: تصور نمی کنم که تنش میان آمریکا و کره شمالی بتواند به این راحتی حل و فصل شود. به همین علت فرانسه ترجیح می دهد در این باره محتاطانه رفتار کند. 
وی که امروز در نشست خبری نمایشگاه بین المللی دفاع و امنیتی پاریس به پرسش های خبرنگاران پاسخ می داد، یادآورشد که پاریس معتقد است نشست آتی میان رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی، گامی مثبت در جهت حل اختلافات و بازگشت صلح به شبه جزیره کره است اما باید محتاطانه رفتار کرد. 
قرار است دیدار سران کره شمالی و آمریکا روز سه شنبه 22 خرداد در جزیره سنتوزا در شهر کوچک سنگاپور در جنوب شرق آسیا برگزار شود.
دونالد ترامپ در توئیتی در مورد این نشست گفت: ظرف چند دقیقه اول مذاکره با کیم جونگ اون به این نتیجه می رسم که آیا پیونگ یانگ مذاکره کننده ای قابل اعتماد و اتکاست یا خیر.
رهبران آمریکا و کره شمالی به عنوان دو دشمن از جنگ کره 53-1950، تاکنون با یکدیگر دیدار نداشته اند.
سنگاپور اعلام کرد که برگزاری این اجلاس 20 میلیون دلار هزینه داشته و بیشترین چالش این کشور برقراری امنیت شرکت کنندگان تا پایان نشست دوجانبه است.
بیش از 5 هزار نیروی پلیس در قالب گروههای مختلف دفاع شهری و واکنش اضطراری به همراه گروههای ویژه محافظان آمریکایی و کره شمالی مسئولیت برقراری امنیت این نشست را برعهده دارند و از این رو این شهر اکنون کاملا شکل نظامی به خود گرفته است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان