arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۳۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۱ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۷

مسعود بارزانی: با برگزاری دوباره انتخابات پارلمانی مخالفتی نداریم

رئیس حزب دموکرات کردستان عراق در دیدار با سفیر آمریکا در عراق اعلام کرد، با برگزاری دوباره انتخابات پارلمانی به منظور رفع شک و تردیدها موافق است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس حزب دموکرات کردستان عراق در دیدار با سفیر آمریکا در عراق اعلام کرد، با برگزاری دوباره انتخابات پارلمانی به منظور رفع شک و تردیدها موافق است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان عراق که حزبش نتایج باورنکردنی در انتخابات اخیر به دست آورده با داگلاس سیلیمان، سفیر آمریکا در عراق و هیات همراه او در استان صلاح‌الدین دیدار و دو طرف درباره آخرین تحولات، معادلات جدید سیاسی در عراق پس از انتخابات پارلمانی و تلاش‌ها برای تشکیل دولت بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار سیلیمان پیروزی حزب دموکرات کردستان در انتخابات پارلمانی را تبریک و بر اهمیت نقش بارزانی و اقلیم کردستان در روند سیاسی و مرحله پس از انتخابات تاکید کرد و گفت: اقلیم نقش سازنده‌ای در روند سیاسی عراق دارد.

بارزانی هم در این دیدار گفت: اولویت اقلیم کردستان پایبندی به اصول شراکت، توافق و توازن در عرصه‌های مختلف حکومتی است و باید براساس این سه اصل توافقنامه‌های شفافی درباره همه موضوعات، مشکلات و تشکیل دولت جدید عراق منعقد شود.

وی افزود: درخصوص عملکرد کمیساریای عالی انتخابات، مدیریت روند انتخابات، بازیچه قرار دادن نتایج و جعل آنها نظرات زیادی وجود دارد.

بارزانی ادامه داد: حزب دموکرات کردستان در کمیسیون انتخابات عراق نماینده نداشت، این کمیسیون تعداد زیادی از آرا حزب؛ آرای آوارگان در اردوگاه‌ها و ایزدی‌ها را با هدف منع حزب دموکرات از به دست آوردن مرتبطه نخست در استان نینوا باطل اعلام کرد در حالی که در حقیقت حزب ما در این استان در مرتبه نخست قرار دارد.

رئیس حزب دموکرات کردستان تاکید کرد: حزبش با همه اقدامات حتی برگزاری دوباره انتخابات پارلمانی با هدف رفع شک و تردیدها و شفافیت روند انتخابات موافق است و بازیچه قرار دادن نتایج و حذف آرا پیشمرگ‌ها را امری غیرقابل قبول خواند.

پارلمان عراق اخیرا خواستار بازشماری دستی آرا در سراسر عراق شده و مسئولان قضایی نیز دستوراتی را در این باره صادر کردند.

نظرات بینندگان