arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۳۴۴۶
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۲ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۷

نوبخت: نمی‌دانم رهبر کره شمالی با چه کسی مذاکره می‌کند؟ / با آدمی روبه‌رو هستیم که در هواپیما امضای خود را پس می‌گیرد

سخنگوی دولت در واکنش به توهین انجام شده به صالحی در راهپیمایی روز قدس گفت: در خصوص رخداد موهن چند نفر نسبت به شخصیت‌های خدوم و دانشمندان هسته ای نظام باید گفت این اقدام بدون تردید از سوی جریان قلیلی صورت گرفت، آنها به این سرمایه اهانت و حرکت روز قدس را مخدوش کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران از پرداخت حقوق شاغلین و بازنشستگان تا قبل از عید فطر خبر داد.

به گزارش فارس محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت از پرداخت حقوق شاغلین و بازنشستگان تا قبل از عید فطر خبر داد. وی تصریح‌کرد: ما با لب خندان پول‌های بازنشستگان را می‌دهیم تا نگویند دولت برای پول دادن به مردم عزا گرفته است.

نوبخت با بیان اینکه عمدتاً پاداش بازنشستگی مربوط به فرهنگیان است، افزود: برای 41 هزار نفر مبلغ 3400 میلیارد تومان و برای بقیه بازنشستگان مبلغ هزار و سیصد میلیارد پرداخت می‌شود. سخنگوی دولت همچنین یادآور شد: همه پاداش‌های بازنشستگان ظرف سه ماه آینده پرداخت می‌شود، کاش توانایی دولت بود که همین الان بگویم امروز همه را پرداخت می‌کنیم اما محدودیت داریم، هیچ دولتی نیست نخواهد پول بازنشستگان را پرداخت نکند.

وی در ادامه این نشست خبری اظهارداشت: با آدمی روبه‌رو هستیم که در هواپیما امضای خود را پس می گیرد، نمی‌دانم رهبر کره شمالی با چه کسی دارد مذاکره می‌کند، این شخص نماینده فهیم آمریکا نیست، امیدواریم خود ملت آمریکا فکری برای او کنند. نوبخت در واکنش به توهین انجام شده به صالحی در راهپیمایی روز قدس گفت: در خصوص رخداد موهن چند نفر نسبت به شخصیت‌های خدوم و دانشمندان هسته ای نظام باید گفت این اقدام بدون تردید از سوی جریان قلیلی صورت گرفت، آنها به این سرمایه اهانت و حرکت روز قدس را مخدوش کردند.

وی افزود:‌چنین آدم‌هایی در طول تاریخ بوده‌اند و ائمه اطهار را نیز مورد اهانت قرار دادند، ما حتی از نظر سیاسی اختلافی داشته باشیم 364 روز سال برای شما، اما اجازه دهید یک روز سال صدای واحدی از کشور شنیده شود، اینکه از سوی مقامات رسمی برای اینها اقدامی صورت گیرد امیدوارم قوه قضائیه اقدامی انجام دهد.

نوبخت همچنین در مورد رای صادره برای برخی دانشجویان در قضایای دیماه سال گذشته گفت: باید برای جلوگیری از موج دشمنان دستانمان را به هم دهیم، اینجا استقلال قوا مطرح است اما در جلسات مشترک پیگیری میکنیم. سخنگوی دولت در مورد افزایش قیمت ها نیز یادآورشد: یک حجم نقدینگی در کشور وجود دارد که می تواند در بانک باشد و سود خود را بگیرند، اما گاهی با دام گذاری در بازارها و تصمیم سرمایه گذاران این نقدینگی به سمت یک بازاری می‌رود، ملت این توقع بجا را دارد که ببینند چه اتفاقی افتاده که برخی بنگاه‌ها افزایش قیمت داشته اند، رییس جمهور محترم در این زمینه تاکید داشته و یکی دو هفته پیش رییس سازمان بازرسی هم در جلسه دعوت شد تا این مشکلات رفع شود حتما در این اقتصاد باید دولت حضور داشته باشد اما معتقدیم کار و اقتصاد را بخش خصوصی انجام دهد، و از ملت در مقابل ظلم دفاع کند.

نوبخت در مورد سخنان نتانیاهو برای کمک به ایران برای بحران آب افزود: رژیمی که دانشمندان هسته ای ما را می‌کشد می خواهد مشکل آب را حل کند؟ واقعا چه مغز کوچکی در کله بزرگ آنها قرار دارد.

وی در ادامه تصریح‌کرد: از شش کشور مقابل ایران تنها آمریکا خارج شده اما بقیه اعتقاد به ماندن در برجام دارند، قرار شد مدت کوتاهی مذاکرات انجام شود، شرط ماندن ایران در این قرارداد اجرای تعهدات است، برجام یعنی با آنها، ممکن است توتال برود یکی دیگر بیاید، ممکن است ده شرکت بیایند.

نوبخت در مورد سخنان مراجع در مورد ربا خواری بانک ها نیز بیان داشت: ابتدا باید به نصایح علما توجه بشود و اصلاحات بانک ها انجام شود و بانک‌ها نهایت تلاش خود را بکنند، یکی از دستور کارهای شورای عالی سه قوه همین بحث نظام بانکی است، وقتی قرار شد به نظام بانکی 15 درصد سود سپرده داده شود، مشکل ارزی ایجاد شد، در این میان یک پارادوکس وجود دارد که باید نقطه یابی در مورد آن شود.

وی در مورد تخریب مساجد در اتریش بیان داشت :مساجد پایگاه اسلامی است و در ایران هم کلیسا ها وجود دارد، دولت فعلی اتریش با یک نگاه سیاسی خاصی به مسائل نگاه می کند، ما از تخریب مساجد استقبال نمی‌کنیم.

نظرات بینندگان