arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۳۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۳ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۷

ترامپ: کیم جونگ اون مرد باهوشی است؛ باور کردم می‌خواهد شرایط را تغییر دهد/ در وقت مناسب به کره شمالی خواهم رفت یا او را به کاخ سفید دعوت می‌کنم / ایران اکنون متفاوت‌تر از زمانی است که من از توافق خارج شدم؛ فکر نمی‌کنم ایرانی‌ها الان اعتماد به نفس چندانی داشته باشند / امیدوارم بعد از اینکه تحریم‌های بی‌رحمانه ما علیه ایران اعمال شد، بیایند و بر سر توافقی واقعی مذاکره کنند؛ اکنون برای این کار خیلی زود است

رئیس‌جمهور آمریکا به رهبر کره شمالی یادآوری کرد که او «یک فرصتی عالی» برای مردم کره شمالی پیش روی خود دارد. وی از توافق آمریکا و کره شمالی برای آغاز روند خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره در اسرع وقت خبر داد.ترامپ همچنین با یادآوری چندین دهه درگیری و جنگ بین آمریکا و کره شمالی تاکید کرد که «به زودی» این درگیری و جنگ به اتمام خواهد رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ:‌ کیم جونگ اون مرد باهوشی است؛ باور کردم می خواهد شرایط را تغییر دهد/ در وقت مناسب به کره شمالی خواهم رفت یا او را به کاخ سفید دعوت می کنم / ایران اکنون متفاوت تر از زمانی است که من از توافق خارج شدم؛ فکر نمی کنم ایرانی ها الان اعتماد به نفس چندانی داشته باشند / امیدوارم بعد از اینکه تحریم‌های بی‌رحمانه ما علیه ایران اعمال شد، بیایند و بر سر توافقی واقعی مذاکره کنند؛ اکنون برای این کار خیلی زود است

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس ازامضای توافق بارهبر کره شمالی درحالیکه ماه گذشته ازتوافق بین المللی میان ایران و 1+5 (برجام) خارج شد، اعلام کرد: مایل به انجام مذاکره درباره یک توافق واقعی با ایران هستم .

به گزارش «انتخاب»، ترامپ روز سه شنبه در این نشست خبری در سنگاپور که از اغلب شبکه های تلویزیونی مهم جهان بصورت مستقیم پخش می شد، مدعی شد: توجه ایران دیگر معطوف به دریای مدیترانه و سوریه نیست و 'اعتماد به نفس آنان کاهش یافته است.'

وی ادعا کرد: برای بازگرداندن گروگانها به آمریکا مانند دولت قبل که به ایران یک میلیارد و 700 میلیون دلار پرداخت کرد، پولی به کره شمالی پرداخت نکردم.

ترامپ در این کنفرانس خبری که بدون حضور کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برگزارشد، اظهار داشت: در باره توافق ایران صادقانه بگویم موضوع هسته ای اولویت نخست من است. اما در باره توافق ایران، فکر نمی کنم ایران همان کشور 3 تا 4 ماه قبل باشد، فکر نمی کنم آنها دیگر چندان نگاهی به مدیترانه داشته باشند و دیگر آنها آن چنان نگاهی با اطمینان کامل به سوریه ندارند.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: امیدوارم که در زمان مقتضی و بعد از آغاز تحریم های بیرحمانه ای که وضع کردیم، آنها بیایند و درباره یک توافق واقعی مذاکره کنند، برای آنکه دوست دارم آنرا انجام دهم اما الان برای این کار خیلی زود است.

ترامپ درمورد رهبر کره شمالی نیز گفت: او مرد باهوشی است و من باور کردم که می خواهد شرایط را تغییر دهد. در وقت مناسبش به کره شمالی سفر خواهم کرد و یا او را به کاخ سفید دعوت می کنم.

 
نظرات بینندگان