arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۳۴۷۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۴ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۷

شهردار تهران: تکمیل خط ۷ مترو ۲۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

شهردار تهران با بیان اینکه در چند روز آینده پنج کیلومتر از خط 7 مترو آماده افتتاح می‌شود، گفت:‌ من با احتیاط حرف می‌زنم و اعلام می‌کنم تا نیمه اول سال 98 خط 7 به طورکامل مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

شهردار تهران با اشاره به اینکه خط ۷ مترو در نیمه اول سال ۹۸ به طور کامل آماده بهره‌برداری می‌شود، گفت: بیش از ۲۷۰۰ میلیارد برای تکمیل این خط اعتبار نیاز است.

به گزارش فارس، محمدعلی افشانی امروز در حین بازدید از خط 7 مترو خطاب به مدیرانش گفت: مطابق قول و وعده‌ای که داده‌اید، تلاش کنید تا در موعد مقرر پروژه‌ها افتتاح شود که بعداً مردم حرف و وعده‌های شما را قبول کنند.

وی با اشاره به اینکه پروژه خط 7 مترو شامل 22 ایستگاه بوده است گفت:‌ این پروژه قبلاً با 7 ایستگاه افتتاح شد که نواقصی هم داشت.

افشانی با تأکید بر این موضوع که توسعه قطار شهری اولویت شهرداری تهران خواهد بود گفت:‌ حمل و نقل عمومی نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا دارد.

شهردار تهران با بیان اینکه در چند روز آینده پنج کیلومتر از خط 7 مترو آماده افتتاح می‌شود، گفت:‌ من با احتیاط حرف می‌زنم و اعلام می‌کنم تا نیمه اول سال 98 خط 7 به طورکامل مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تأمین یک هزار میلیارد تومان در چند ماه منتهی به سال با میزان بدهی بالای پیمانکاران سخت است، گفت: هر روز پیمانکاران شهرداری مقابل شهرداری تظاهرات می‌کنند و می‌گویند که تسویه حساب حق مسلم آنهاست و البته خیلی هم حساب شده شعار می‌دهند و هر روز که می‌گذرد رنگ شعارشان تغییر می‌کند و این نشان می‌دهد که اعتراض‌شان جدی است.

افشانی با تأکید بر این موضوع که سال گذشته که در سازمان شهرداری‌ها بودم، اعتباری تزریق کردیم، گفت: قرار است برای توسعه مترو اوراق مشارکت منتشر شود.

وی با تأکید بر این موضوع که با جدیت اتمام پروژه‌ها را پیگیری می‌کنیم، گفت: برای تأمین اعتبارها نیز جدی هستیم.

شهردار تهران در خصوص افتتاح خط 6 مترو هم گفت: این خط نیز در نیمه اول سال 98 آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاربه به مشکلات به وجود آمده گفت:‌ تأثیر تصمیمات بین‌المللی در تجهیزاتی که می‌خواهیم خریداری کنیم مهم است و امیدوارم خیلی تأثیر نداشته باشد.

شهردار تهران با بیان اینکه وعده‌های من محاظه‌کارانه است خطاب به مدیرانش گفت: اما شما که وعده دادید خط 7 مترو تا پایان سال آمده بهره‌برداری می‌شود این کار را انجام دهید.

افشانی با بیان اینکه هفتگی پروژه‌های مهم را دنبال می‌کنم، گفت: به دوستان عرض کرده‌ام که روزانه گزارش عملکرد بدهند، وقتی به صورت روزانه و هفتگی در جریان برنامه‌ها قرار گیریم می توانیم اعلام کنیم که برنامه‌ها در چه بازه زمانی آماده بهره‌برداری می‌شود.

شهردار تهران با تأکید بر کیفیت کار گفت:‌ اگر چند روز افتتاح پروه به تعویق بیفتد بهتر این است که کار با مشکل آماده بهر‌برداری شود.

افشانی همچنین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای افتتاح خط 7 مترو بیش از 2 هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار لازم است گفت:‌ تلاش می‌کنیم تا چند روز آینده 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت بفروشیم و همچنین تا پایان سال 1300 میلیارد اوراق مشارک دیگر عرضه کنیم تا بتوانیم خط 7 را آماده بهره‌برداری کنیم.

وی در خصوص ورود واگن‌ها به داخل مترو گفت: 1050 واگن برای تهران درنظر گرفته شده که مناقصه آن برگزار و برنده‌اش مشخص شده، قرارداد نهایی و آماده امضاست. قرارداد را برای طرف چینی ارسال کرده‌ایم تا آنها نیز امضا کنند.

به گفته افشانی، برای ساخت این تعداد واگن حدود دو سال زمان لازم است.

وی همچنین در خصوص برگزاری نماز عیدسعید فطر گفت: شهرداری تهران در بحث حمل و نقل کمک فراوانی می‌کند و مترو در این روز از ساعت 5 صبح تا بعد از نماز عید رایگان است.

نظرات بینندگان