arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۳۴۸۰
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۵ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۷

ویتنام کنترل بر اینترنت را تشدید کرد / اعتراض نهادهای مدنی و نگرانی کاربران مجازی

ویتنام از قوانینی جدید برای تشدید کنترل اینترنت استفاده می کند. انتظار می رود شرکت های مختلفی که  در ویتنام به کاربران خدمات اینترنتی ارائه می دهند نسبت به این مشکلات معترض شوند. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ویتنام از قوانینی جدید برای تشدید کنترل اینترنت استفاده می کند. انتظار می رود شرکت های مختلفی که  در ویتنام به کاربران خدمات اینترنتی ارائه می دهند نسبت به این مشکلات معترض شوند. 

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، قانونگذاران در ویتنام برای تصویب یک قانون جدید برای محدود کردن کاربران تلاش می کنند.

وزارت ارتباط این کشور در این خصوص اعلام کرده که  شرکت های فعال در حوزه ارتباطات و پلتفرم های اجتماعی مانند فیسوبک نیز باید به زودی تمامی محتواهای کاربران را به ویتنام تحویل دهند در غیر این صورت مشمول محدودیت هایی می شوند.

حدود 55 میلیون ویتنامی به طور منظم از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند و این کشور به لحاظ  دارا بودن  فعال ترین کاربران فیس بوک در رتبه هفتم قرار دارد.

با همه این ها ویتنام در حال حاضر قوانینی دارد که افرادی را که  "تبلیغ علیه دولت" انجام می دهند به سختی مجازات می کند.

این قانون بسیار  شبیه به مقررات اینترنتی در چین است که برای کنترل شدید  بر فضای مجازی کشور چین  مشهور است. 

 رئیس کمیتۀ دفاع و امنیت که قوانین جدید  را به تصویب رسانده می گوید این قوانین  جدید در حوزه مبارزه با جرایم سایبری "مهم است. در عین حال اگرچه زمان دقیق اجرای این نوع قوانین مشخص نشده اما مردم ویتنام در این خصوص بسیار نگرانند. 

کلر الگار، مدیر عملیات جهانی سازمان عفو ​​بین الملل در بیانیه ای گفت: "این تصمیم عواقب بالقوه ویران کننده ای برای آزادی بیان در ویتنام دارد."

وی افزود: "با قدرت های فراوانی که دولت برای نظارت بر فعالیت آنلاین در اختیار دارد. این رای  به این معنی است که در حال حاضر در ویتنام هیچ جای امن وجود ندارد که مردم بتوانند آزادانه صحبت کنند."

برچسب ها: فناوری
نظرات بینندگان