arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۳۵۲۲
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۸ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۷

جام جهانی و ثروت 1.6 میلیارد دلاری برای روسیه

وزارت توسعه اقتصادی روسیه اعلام کرد: برگزاری جام جهانی به افزایش قابل توجه ورود گردشگران به روسیه منجر شده و این کشور از محل برگزاری این بازی‌ها درآمد قابل توجهی خواهد داشت.ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد گردشگران خارجی در طول برگزاری بازی‌های جام جهانی 100 میلیارد روبل معادل 1.6 میلیارد دلار در روسیه خرج خواهند کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزارت اقتصاد روسیه اعلام کرد: این کشور درآمد قابل توجهی را از محل افزایش ورود گردشگران خارجی برای تماشای بازی‌های جام جهانی به دست خواهد آورد.

به گزارش راشاتودی، ماکسیم اورشکین وزیر بازرگانی روسیه به یک روزنامه ورزشی در این کشور گفت: ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد گردشگران خارجی در طول برگزاری بازی‌های جام جهانی 100 میلیارد روبل معادل 1.6 میلیارد دلار در روسیه خرج خواهند کرد.

وی با اطمینان گفت که تحریم‌های غرب علیه مسکو هیچ تاثیری در برگزاری جام جهانی نخواهد داشت.

اورشکین تاکید کرد: برخی مسائل سیاسی است و برخی مسائل اقتصادی و برخی مسائل نیز به زندگی روزمره مردم مربوط است و تقاضا همواره برای تماشای بازی‌های جام‌های جهانی بالا است.

بنا به اعلام انجمن تورهای گردشگری روسیه حدود 400 هزار گردشگر خارجی در طول برگزاری جام جهانی به روسیه سفر خواهند کرد.

ورود گردشگران خارجی به روسیه از سوی دیگر 20 درصد طی سال جاری افزایش خواهد یافت.

وزیر اقتصاد روسیه گفت: به روز رسانی زیرساخت‌ها برای برگزاری جام جهانی فوتبال در بسیاری از بخش‌های اقتصاد روسیه و همچنین کیفیت زندگی مردم تاثیر خواهد گذاشت.

وی افزود: ساخت هتل‌های مدرن، فرودگاه‌ها، جاده‌ها و افزایش فعالیت مردم در مراکز محلی و بهبود اوضاع کسب و کار به بهتر شدن اوضاع خواهد انجامید و شهرها را دگرگون خواهد کرد.

بازی‌های جام جهانی روسیه در 12 استادیوم در 11 شهر این کشور از جمله مسکو، سن‌پترزبورگ، سوچی، کازان، سارانسک، کالینگراد، ولگوگراد، یکاترین بورگ، سامارا، روستواوندون و نیژنی نوگورود بین روزهای 14 ژوئن تا 15 جولای برگزار خواهد شد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان