arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۳۵۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

دوربین آمازون به کمک بیماران «آسیب مغزی» می آید / ثبت رویدادها / یادآوری روزانه افراد و اشیاء

دوربین جدید آمازون با بهره گیری از هوش مصنوعی می تواند به بیماران مبتلا به نقص های حافظه کمک کند تا دوستان،اعضای خانواده و عزیزان خود را سریع تر شناسایی کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دوربین جدید آمازون با بهره گیری از هوش مصنوعی می تواند به بیماران مبتلا به نقص های حافظه کمک کند تا دوستان،اعضای خانواده و عزیزان خود را سریع تر شناسایی کنند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی ان بی سی، دوربین هوشمند آمازون موسوم به DeepLens  می تواند تمامی اشیاء را تشخیص دهد،اما این همه ماجرا نیست. دوربین مذکور می تواند به بیماران مبتلا به اختلال های حافظه کمک کند تا برای به دست آوردن حافظه از دست رفته خود تلاش کنند و یا حدال در مهارت های ارتباطی خود قوی تر ظاهر شوند.
یکی از مهندسانی که در این پروژه کار می کند می گوید این فناوری می تواند به افراد مبتلا به زوال عقل کمک کند عزیزانشان را تشخیص دهند و افکاری تعاملی با دوستان خود داشته باشند.

هنگامی که آمازون دوربین DeepLens خود را در نوامبر 2017 برای اولین بار معرفی کرد، ایده استفاده از نرم افزارهای هوش مصنوعی در این دوربین ها نیز مطرح شد. 

اکنون پیش از انتشار رسمی این دستگاه گروهی از پژوهشگران در حال تلاش برای دستیابی به یک سیستم  هستند تا تجربیات کاربر را ثبت کرده  و کمک کند فرد دوستان و نزدیکان خود را بشناسد.

 ایده اصلی دوربین مذکور این است که از تکنولوژی هوش مصنوعی استفاده شود تا دوربین بتواند چیزهایی مانند  اشیاء یا کاراکترهایی که در یک جریان ویدیویی ظاهر می شود را شناسایی کند.پژوهشگران طراح این دوربین معتقدند افرادی که از مشکل  حافظه رنج می برند، هر روز می توانند با این دوربین خاطرات خود را زنده کنند.

 سیستم DeepLens عکس ها و اسامی خانواده و دوستان کاربر را در سرویس ابری آمازون ذخیره می کند. سپس دوربین تعاملات را ثبت می کند و اگر همه چیز درست پیش برود، هوش مصنوعی  اطلاعات مهم مرتبط با فرد را تشخیص می دهد.

در سال های اخیر، آمازون به طور فزاینده ای به دنبال راه هایی برای استفاده از ابزارهایی مانند هوش مصنوعی در حوزه مراقبت های بهداشتی برای افرادی با نیازهای پزشکی پیچیده است.

اگرچه به جز آمازون شرکت هایی مثل  اپل و آلفابت نیز چنین فرصت هایی را در حوزه سلامت مورد بررسی قرارده اند.  

 

نظرات بینندگان