arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۳۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۲ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

کاربر استرالیایی برای سومین بار از گوگل شکایت کرد / ادعای نشر اکاذیب / دریافت غرامت 200 هزار دلاری

یک کاربر استرالیایی گوگل از این شرکت شکایت کرد. وی مدعی است که گوگل با نشر اکاذیب در مورد او به وجهه اجتماعی اش لطمه زده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک کاربر استرالیایی گوگل از این شرکت شکایت کرد. وی مدعی است که گوگل با نشر اکاذیب در مورد او به وجهه اجتماعی اش لطمه زده است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، این نخستین باری نیست که کاربر مذکور از گوگل شکایت می کند. درواقع مدتی پیش و در سال 2012 نخستین شکایت وی علیه گوگل مطرح شده بود. اما ماجرا از چه قرار است؟

بسیاری از ما دوست داریم هر چندوقت یکبار نام خود را در موتور جستجوی گوگل تایپ کرده و به دنبال اطلاعت در مورد خود باشیم. این همان کاری است که میلراد ترولوجا از اهالی استرالیا مدتی پیش انجام داد اما پاسخی که دریافت کرد به شدت نگران کننده بود. 

بر اساس اطلاعات موجود در گوگل او فردی بود که به عنوان یک سارق مسلح در سراسر ملبورن معروف بوده و البته در سال 2004 نیز به ضرب گلوله کشته شده است. سپس وی در جستجوهای بعدی  متوجه شد که گوگل نام او را در کنار تصاویر جادوگرها، اشباح و موجودات خطرناک نمایش می دهد.

بر همین اساس در سال 2012 وی از گوگل به  دادگاه عالی ویکتوریا شکایت کرد و مبلغ  200 هزار دلار را  به عنوان خسارت دریافت کرد.

 اما در سال 2013 گوگل این پرونده را به دادگاه تجدید نظر ویکتوریا داد و در آن دور پیروز شد.اکنون و پس از مدت ها یک بار دیگر اکنون  این مرد استرالیایی علیه گوگل شکایتی را مطرح کرد. 

گوگل تلاش کرد پرونده را متوقف کند و این مرد را به دروغگویی متهم کند. اما دادگاه عالی تصریح کرد که این احتمال وجود دارد که حق با این مرد باشد. 

نظرات بینندگان