arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۳۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۳ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

ترامپ: کره شمالی باعث شد المپیک زمستانی یک شکست بزرگ نباشد

ترامپ پیش از این نیز درباره اهمیت حضور کره شمالی در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ صحبت کرده بود. او بعد از دیدار با رهبر کره شمالی، گفت: کره شمالی به المپیک رفت. آن‌ها به المپیکی رفتند که می‌توانست یک شکست بزرگ باشد و شاید حتی افتتاح نمی‌شد. آن‌ها باعث شدند که المپیک موفقیت بزرگی شود. آن‌ها حضور در المپیک را به فهرست کارهایی که انجام داده‌اند ‌اضافه کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری بعد از دیدارش با رهبر کره شمالی اعلام کرد که کره شمالی باعث شد که المپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ چانگ یک شکست بزرگ نباشد.

به‌ گزارش ‌ایسنا و به نقل از سایت Inside the games، دونالد ترامپ روز گذشته (سه‌شنبه) با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دیدار کرد. بعد از ماه‌ها تنش بین این دو کشور این دیدار تاریخی انجام شد.

ترامپ پیش از این نیز درباره اهمیت حضور کره شمالی در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ صحبت کرده بود. او بعد از دیدار با رهبر کره شمالی، اظهار کرد: کره شمالی به المپیک رفت. آن‌ها به المپیکی رفتند که می‌توانست یک شکست بزرگ باشد و شاید حتی افتتاح نمی‌شد. آن‌ها باعث شدند که المپیک موفقیت بزرگی شود. آن‌ها حضور در المپیک را به فهرست کارهایی که انجام داده‌اند ‌اضافه کردند.

کره جنوبی میزبان المپیک زمستانی ۲۰۱۸ بود. در آن زمان نگرانی‌هایی درباره فعالیت هسته‌ای کره شمالی در نزدیکی مکان برگزاری بازی‌ها وجود داشت و تنش‌هایی بین آمریکا و کره شمالی در این باره اتفاق افتاد.

رهبر کره شمالی در آن زمان اعلام کرد که ورزشکاران کشورش در المپیک زمستانی حضور خواهند داشت. حدود ۲۲ ورزشکار از کره شمالی در این بازی‌ها شرکت کردند. هم‌چنین تیم متحد هاکی روی یخ زنان دو کره در این بازی‌ها حضور پیدا کرد. دو کره در مراسم افتتاحیه این بازی‌ها با هم رژه رفتند.

در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی دختر ترامپ و معاون اول رییس‌جمهور حضور داشتند.

توماس باخ، رییس IOC در حاشیه المپیک زمستانی با کیم، رهبر کره شمالی دیدار کرد.

در ماه ژانویه ترامپ از حضور کره شمالی در المپیک زمستانی استقبال کرد. ترامپ هم‌چنین در ماه مارس اظهار کرد که بدون او المپیک زمستانی یک شکست بود.

نظرات بینندگان