arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۳۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۳ - ۲۳ مهر ۱۳۹۰
روایت مامور سیا از دستور مافوقش:

سر بن لادن را قطع کن و آن را روی یک تکه یخ بگذار و برایم بفرست

شرون در ادامه دستور رئیسش را بیان کرد: "از تو می خواهم که سر بن لادن را قطع کنی و آن را روی یک تکه یخ بگذاری و بفرستیش برای من تا بتوانم آن را به رئیس جمهور نشان دهم"
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سایت شبکه سی بی اس نوشت: ارتش امریکا برای تلافی 11 سپتامبر در روز هفتم اکتبر سال 2001، اهداف تعیین شده ای را در افغانستان بمباران کرد.



به گزارش سرویس بین الملل انتخاب Entekhab.IR، این در حالی است که تنها تعداد اندکی اطلاع داشنند که یک گروه زبده امریکایی به افغانستان پرواز کرده تا القاعده را نابود و طالبان را از بین ببرد.

شبکه ی سی بی اس، در گفت و گویی با گری شرون مامور سیا و رهبر عملیات مذکور، به بررسی چگونگی و سرانجام آن پرداخته است.

در زمانی که بمباران ها اغاز شد، شرون حدوداً دو هفته در آنجا حضور داشت. این عملیات اخرین ماموریت این مرد 59 ساله بود که در 11 سپتامبر در حال پر کردن فرم های بازنشستگی اش بود.

وی می گوید: همه ی افراد در امریکا می خواستند که اولین نفری باشند که در پی یافتن بن لادن باشند.

شرون که 32 سال به عنوان عامل نامحسوس سیا کار کرده بود قرار بود که رهبری گروه کوچکی را بر عهده بگیرد. رئیس مقابله با تروریسم سیا دستورات صریحی را برای کشتن بن لادن صادر داد.

شرون در ادامه دستور رئیسش را بیان کرد: "از تو می خواهم که سر بن لادن را قطع کنی و آن را روی یک تکه یخ بگذاری و بفرستیش برای من تا بتوانم آن را به رئیس جمهور نشان دهم"

این مامور بازنشسته سیا در پاسخ به این سئوال که ایا رئیسش جدی بوده استگفت: بله این طور فکر می کنم.

خلبانان سیا این گروه را که موسوم به "فک شکن" بودند را در یک هلی کوپتر روسی در ارتفاع 14 هزار پایی به شمال افغانستان انتقال دادند.

وی گفت: ما 3 میلیون دلار پول نقد داشتیم که اسکناس هایش صددلاری بود که مرتب نبود و با پلاستیک هم بسته بندی شده بود.

وی اضافه کرد: ارتش گفت که این عملیات حیلی خطرناک است و نمی توانند پرسنل خود را برای این عملیات، به منطقه ی مذکور بفرستند، برای همین ما خودمان رفتیم.



سی بی اس نوشت: سیا و ارتش در حال حاضر در عملیات ها مثل "یورش به بن لادن" با یکدیگر همکاری می کنند. اما در آغاز این طور نبود.

این مامور سیا می گوید: همه ارتش امریکا غافلگیر شده بودند. من فکر نمی کنم که کسی تا آن موقع این مسئله که ما چگونه به درون افغانستان برویم را مطرح کرده بود.

این گروه سیا با نیروها ناتو ارتباط برقرار کردند که در تلاش برای ورود به خطوط مقدم طالبان در کابل بودند. انها نمی توانستند این کار را بدون حملات هوایی امریکا ، انجام دهند.

وی در پاسخ به این سئوال که چه کسی در حال هدایت بمباران ها بود، گفت: هیچ کس! بمباران ها بیهوده بود به این دلیل که ما به خطوط مقدم که اعضای طالبان در انجا پنهان شده بودند حمله نمی کردیم.

تقریبا دو هفته طول کشید تا نیروهای ویژه امریکایی با دستگاهای لیزری بیایند تا محل دقیق اهداف را مشخص کنند. سرانجام بمباران ها به خطوط مقدم رسید.


به گزارش سرویس بین الملل انتخاب Entekhab.IR،شرون گفت: بچه های ما در حال گوش دادن به صدای بی سیم ها و فریادها بودند. پناهگاه های انها به خاطر بمب های 2 هزار پوندی منفجر شد. در واقع این پناهگاهها کاملاً از بین رفته بود.

کابل در عرض 1 هفته به دست ناتو افتاد. تا آن زمان شرون 5.2 میلیون دلار خرج کرده بود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
0
5
كه چه بشه حالا؟
نظرات بینندگان