arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۳۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۲ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۷

پمپئو: تحریم‌های کره شمالی تا خلع سلاح کامل اتمی برداشته نمی‌شود

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: اظهارات ترامپ درباره‌ تهدید کاهش یافته از سوی کره شمالی با آگاهی و چشم باز مطرح شده است.این احتمال وجود دارد که تلاش‌های ما به نتیجه نرسند اما یک سری شرایط را تعیین کرده‌ایم که می‌توانیم این ناکامی در دهه‌های گذشته را اصلاح کنیم و شرایط را برای مشارکت کره شمالی در جامعه بین‌الملل مجددا تنظیم کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر امور خارجه آمریکا امروز (پنج شنبه) اعلام کرد:‌ تحریم‌های شدید علیه کره شمالی تا زمان خلع کامل تسلیحات اتمی این کشور باقی خواهد ماند؛ اظهاراتی که ظاهرا مغایر با دیدگاه پیونگ یانگ در خصوص این مساله است که باور دارد روند توافق شده در نشست سنگاپور مرحله‌ای و متقابل خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا پس از نشست سه جانبه با کانگ کیونگ وها، وزیر امور خارجه کره جنوبی و تارو کونو، همتای ژاپنی‌اش گفت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا صریحا درباره‌ توالی خلع تسلیحات اتمی و رفع تحریم‌ها علیه کره شمالی صحبت کرده است.

وی افزود:‌ ما ابتدا باید شاهد خلع سلاح کامل اتمی کره شمالی باشیم و تنها پس از آن تحریم‌ها علیه این کشور لغو خواهد شد.

این در حالی است که رسانه‌ دولتی کره شمالی روز چهارشنبه گزارش داد که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و ترامپ اصل گام به گام بودن و همزمان بودن اقدامات برای دستیابی به صلح و خلع تسلیحات اتمی در شبه جزیره کره را به رسمیت شناختند.

پامپئو گفت: اظهارات ترامپ درباره‌ تهدید کاهش یافته از سوی کره شمالی با آگاهی و چشم باز مطرح شده است.

وی افزود: این احتمال وجود دارد که تلاش‌های ما به نتیجه نرسند اما یک سری شرایط را تعیین کرده‌ایم که می‌توانیم این ناکامی در دهه‌های گذشته را اصلاح کنیم و شرایط را برای مشارکت کره شمالی در جامعه بین‌الملل مجددا تنظیم کنیم.

در همین حال وزیر امور خارجه کره جنوبی گفت: آمریکا وکره جنوبی اهداف مشترکی دارند و هر دو می‌خواهند به خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره دست یابند.

وی افزود: مساله مانورهای مشترک میان کره جنوبی و آمریکا موضوعی است که باید بین مقامات نظامی دو کره به بحث گذاشته شود و این مساله در حال انجام است. اما دیگر مسائل این ائتلاف باید تحت این فرضیه که ما حالت دفاعی سفت و سخت مشترکمان را حفظ می‌کنیم، بررسی شود.

نظرات بینندگان