arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۳۸۲۲
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۲ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۷

پیشنهاد اردوغان به پوتین برای ساخت مشترک اس ۵۰۰

رئیس جمهور ترکیه گفت: ما هر آنچه در حوزه‌ نظامی نیاز داشته باشیم، آن را تامین می‌کنیم. غربی‌ها در حالی که ما پول داشتیم این سیستم‌ها را به ما ندادند. در همین راستا ما به این نتیجه رسیدیم که چرا سلاح‌هایمان را خودمان تامین نکنیم. در اینجا باید از روسیه تشکر کنم که بر اساس شرایط مناسب به ما اعتبار مالی داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رجب طیب اردوغان اعلام کرد که به همتای روسش پیشنهاد ساخت مشترک سامانه اس ۵۰۰ را داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رئیس جمهوری ترکیه در یک مصاحبه تلویزیونی در پاسخ به سوالی درباره‌ نگرانی ناتو نسبت به خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ توسط ترکیه از روسیه گفت: یونان اس ۳۰۰ دارد. اما ناتو درباره‌ این سیستم هیچ اعتراضی نمی‌کند از طرفی دیگر سوریه نیز این سامانه را دارد. اما زمانی که ترکیه سیستم اس ۴۰۰ را می‌خرد نگرانی‌هایی مطرح می‌شود. چنین چیزی غیرقابل قبول است.

وی ادامه داد: ما هر آنچه در حوزه‌ نظامی نیاز داشته باشیم، آن را تامین می‌کنیم. غربی‌ها در حالی که ما پول داشتیم این سیستم‌ها را به ما ندادند. در همین راستا ما به این نتیجه رسیدیم که چرا سلاح‌هایمان را خودمان تامین نکنیم. در اینجا باید از روسیه تشکر کنم که بر اساس شرایط مناسب به ما اعتبار مالی داد.

در همین راستا به روسیه پیشنهاد دادم که با همکاری مشترک سامانه اس ۵۰۰ را بسازیم.

اردوغان در بخش دیگری از اظهاراتش درباره‌ لغو وضعیت فوق‌العاده بعد از انتخابات گفت:‌ بعد از ۲۴ ژوئن در صورت ادامه حضورمان در قدرت به امید خدا وضعیت فوق‌العاده را لغو می‌کنیم اما لغو وضعیت فوق‌العاده به معنای حذف تمام جوانب آن نیست. به معنای بازگشت به عقب نیست. ما در برابر هر گونه عملیات تروریستی تدابیر لازم را اتخاذ خواهیم کرد.

رئیس‌جمهوری ترکیه در ادامه درباره‌ مواضع غرب علیه این کشور گفت: اجازه دهیم ۲۴ ژوئن را پشت سر بگذاریم و پس از آن در این باره صحبت کنیم. شرایط کنونی شرایط مناسبی نیست در حال حاضر آلمان پر از تروریست‌های سازمان فتو است.

نظرات بینندگان