arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۳۹۱۳
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۰ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۷

دعوت پوتین از رهبر کره شمالی برای سفر به روسیه

رئیس جمهوری روسیه با رئیس مجلس عالی کره شمالی دیدار و از رهبر این کشور برای سفر به مسکو دعوت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دعوت پوتین از رهبر کره شمالی برای سفر به روسیه

رئیس جمهوری روسیه با رئیس مجلس عالی کره شمالی دیدار و از رهبر این کشور برای سفر به مسکو دعوت کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین روز پنجشنبه با کیم یونگ نام رئیس مجلس کره شمالی دیدار کرد.

رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه بین دو کشور روابط بسیار خوب برقرار است، اظهار کرد: امسال هفتادمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین روسیه و کره شمالی را برگزار می کنیم.

وی افزود: ما همواره برای حل و فصل تمام مسائل پیرامون شبه جزیره کره تلاش کردیم و در این رابطه خاطرنشان می کنم از برقراری تماس های بین رهبر کره شمالی و رئیس جمهوری کره جنوبی استقبال می کنیم.

وی ادامه داد: همچنین نتایج دیدار رهبر کره شمالی و رئیس جمهوری آمریکا را که به تازگی در سنگاپور برگزار شد، عالی ارزیابی می کنیم.

پوتین ادامه داد: بر این باوریم که بدون شک این صرفا گام نخست در مسیر حل و فصل کامل است اما با حسن نیت رهبران دو کشور این گام برداشته شد. این گام شرایط برای حرکت به جلو را فراهم می کند و سطح تنش ها در شبه جزیره کره را کاهش می دهد.

پوتین افزود: این مساله (تنش ها در شبه جزیره کره) نگرانی کشورهای جهان را برانگیخته بود زیرا می توانست پیامدهای بسیار سنگین به همراه داشته باشد و حتی ممکن بود به مناقشه نظامی منجر شود.

رئیس جمهوری روسیه گفت: با این دیدار (ملاقات سران آمریکا و کره شمالی) ممکن است سناریوی ناخوشایند رخ ندهد. برعکس دورنمای برای حل و فصل مسائل از راههای صلح آمیز و سیاسی-دیپلماتیک بوجود آمده است.

پوتین گفت: روسیه همواره خواهان آغاز این روند (حل و فصل سیاسی مساله شبه جزیره کره) بود. ما در اینده نیز برای اقدام در این راستا و انجام اقدامات لازم به همراه شما به منظور فراهم کردن شرایط همکاری های اقتصادی میان روسیه و کره شمالی آمادگی داریم.

پوتین در پایان این دیدار از کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برای سفر به روسیه دعوت کرد و افزود: این دیدار می تواند در چارچوب همایش اقتصادی شرقی که در ماه سپتامبر در بندر ولادی وستوک برپا می شود، برگزار شود و یا اینکه جدا از رویدادهای بین المللی صورت گیرد.

نظرات بینندگان