arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۳۹۳۰
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۲ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۷

شادمانی مغربی ها از پیروزی قاطع روسیه بر عربستان

مغربی ها پس از حمایت عربستان از میزبانی آمریکا برای جام جهانی 2026 و بی توجهی به مغرب که نامزد میزبانی این دوره از مسابقات شده بود، در اقدامی بی سابقه از پیروزی پنج بر صفر روس ها بر سعودی ها بشدت استقبال و ابراز شادمانی کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شادمانی مغربی ها از پیروزی قاطع روسیه بر عربستانپس از اعلام پیروزی پنج بر صفر تیم ملی فوتبال روسیه بر عربستان در رسانه های مغربی ، مردم این کشور با نوشتن نظرات خود ذیل مطالب این رویداد، حمایت قاطع خود را از روسیه اعلام و به آن ها این پیروزی را تبریک گفتند.
یکی از کاربران مغربی درتارنمای «هسپرس» که پربازدید ترین تارنمای خبری این کشور است، نوشت، به تیم دوست و برادرمان روسیه تبریک می گوئیم ، عربستان متحمل عجب شکست سنگینی شد.
یکی دیگر از کابران نیز نوشت: ما انتظار داشتیم گل های بیشتری وارد دروازه عربستان شود.
کاربری با نام مستعار عابد نیز نوشت: امیدوارم ترکی آل شیخ رئیس سازمان ورزش عربستان بدترین روزهای عمرش را تجربه کند.
یکی دیگر از کاربران نوشت که 40 میلیون مغربی تیم روسیه را تشویق می کردند و می خواستند این تیم پیروز شود. کاربر دیگری نوشت، عربستان ضعیف ترین تیم حاضر در جام جهانی روسیه است، آن ها باید کیف و چمدان های خود را ببندند و به خیمه هایشان بازگردند.
نکته جالب توجه این است که در ده ها نطری که ذیل خبر نتیجه دیدار روسیه با عربستان نوشته شده، حتی یک مغربی از عربستان طرفداری نکرده و همه کاربران روسیه را تیم دوست و برادر توصیف کرده و به عربستان حمله کرده اند که این نشان می دهد افکار عمومی مغرب شدیدا مخالف عربستان شده است.
از سوی دیگر طرفداران تیم ملی مغرب که برای تماشای مسابقه کشورشان با تیم ملی ایران به روسیه رفته اند، روز گذشته به دلیل حمایت عربستان از رقیب رباط برای میزبانی جام جهانی 2026،شعارهایی ضد سعودی ها سر دادند و آن ها را خائن دانستند.
تارنمای «هسپرس» مغرب نوشت: مغربی ها به «ترکی الشیخ» رئیس سازمان ورزش عربستان که در روسیه به سر می برد، حمله شدیدی کردند .
این تارنما افزود: طرفداران تیم ملی مغرب که خود را به ترکی الشیخ رسانده بودند، فریاد می زدند: عربستان خائن است .الشیخ برای کنترل اوضاع سعی کرد به میان آن ها برود اما اعتراض ها شدت یافت و پلیس روسیه ناچار شد برای نجات جان الشیخ، او را از این محل دور کند.
آمریکا، کانادا و مکزیک که به صورت مشترک نامزد میزبانی جام جهانی فوتبال سال 2024 شده بودند، روز چهارشنبه با 67 درصد آرا در جلسه رای گیری فیفا در مسکو، میزبانی جام ‌جهانی 2026 را بطور مشترک بدست آوردند؛ این در حالی بود که مغرب تنها 33 درصد آرا را کسب کرد.
کشورهای عربستان،امارات، بحرین، کویت، عراق، اردن و لبنان به رقیبان مغرب برای میزبانی جام جهانی رای دادند و این سبب خشم شدید مغربی ها از این کشور ها به ویژه عربستان شد.
تیم ملی فوتبال ایران یکی از 32 تیم حاضر در رقابت های جام جهانی 2018 روسیه در گروه «بی» با اسپانیا، پرتغال و مغرب هم گروه است و فردا نخستین دیدار خود را با تیم ملی مغرب برگزار می کند. 

نظرات بینندگان