arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۴
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۱ - ۰۷ بهمن ۱۳۸۹

شرکت در تظاهرات مصر حرام اعلام شد

فارس: همزمان با حمايت آمريكا از رژيم حسني مبارك، علماي الازهر در موضع‌گيري كه به نفع دولت مصر و به زيان مردم معترض اين كشور است، شركت در تظاهرات را حرام اعلام كردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: همزمان با حمايت آمريكا از رژيم حسني مبارك، علماي الازهر در موضع‌گيري كه به نفع دولت مصر و به زيان مردم معترض اين كشور است، شركت در تظاهرات را حرام اعلام كردند.

به گزارش پايگاه خبري "يوم السابع " مصر، شيخ "سعيد عامر " دبيركل هيئت صدور فتواي الازهر در گفت‌وگو با روزنامه الشروق مصر، در مقابل مردم اين كشور، از رژيم حسني مبارك حمايت كرد.

عامر در موضع‌گيري عليه مردم مصر گفت: علماي الازهر بر اين نكته اتفاق نظر دارند، از آنجا كه تظاهرات اعتراض آميز دو روز گذشته تخريب‌هايي را در كشور به دنبال داشته و به خشونت منجر شده است، با استناد به آيه شريفه "وَيُفْسِدُونَ فِى الأَرْضِ أُولَـئِكَ هُمُ الْخَاسِرُون " تظاهرات حرام است و الازهر انجام هرگونه تظاهرات در كشور را حرام مي‌داند.

وي به همين مقدار بسنده نكرد و بدون اشاره به خواست مردم مصر درباره تظاهرات مسالمت‌آميز گفت: از آنجا كه تظاهرات مسالمت‌آميز در اسلام مردود است، برگزاري چنين تظاهراتي نيز در كشور پذيرفته نيست.

از سوي ديگر "جرج اسحاق " مسئول كميته جمعيت ملي تغيير مصر با انتقاد از غيبت و عدم حضور "محمد البرادعي " مدير پيشين آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در حوادث اخير مصر گفت: خود او را به آتش بكشيد و بسوزانيد.. ما نمي‌خواهيم چيزي از او بدانيم ".

تظاهرات مردم مصر كه در 30 سال اخير عليه دولت حسني مبارك بي‌سابقه بود، به كشته شدن چهار نفر و زخمي شدن دست كم 280 نفر و بازداشت 100 مصري منجر شد.

در اين ميان، هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا نيز روز گذشته در حمايت از رژيم مبارك به صحنه آمد و با بيان اينكه دولت مصر به خواسته معترضان توجه كند، اعلام كرد كه رژيم مصر مستقر و با ثبات است.

دولت حسني مبارك كه دست كم 30 سال است قدرت در مصر را در اختيار دارد، از متحدان اصلي رژيم صهيونيستي و آمريكا در منطقه است.

سال گذشته ميلادي معاون نخست وزيري رژيم صهيونيستي، حسني مبارك رئيس جمهوري مصر را «ذخيره راهبردي» تل‌آويو در منطقه توصيف كرده بود.
برچسب ها: الازهر ، مصر ، تظاهرات
نظرات بینندگان