arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۴۰۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۷

چینی ها «دارا خسروشاهی» را به چالش کشیدند / رقیب چینی اوبر وارد استرالیا شد

شرکت چینی «دیدی»  که به عنوان "رقیب چینی اوبر" شناخته می شود تصمیم دارد برنامه های خود را در استرالیا توسعه داده م اوبر را به چالش بکشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت چینی «دیدی»  که به عنوان "رقیب چینی اوبر" شناخته می شود تصمیم دارد برنامه های خود را در استرالیا توسعه داده م اوبر را به چالش بکشد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی ان بی سی، شرکت چینی دیدی اعلام کرده به زودی سرویس "Didi Express" را  در ملبورن راه اندازی خواهد کرد.
این دومین بار است که دیدی یک سرویس مستقیم را خارج از چین افتتاح می کند. سرویس پیشین این شرکت در مکزیک(تولکا) راه اندازی شده بود.
جالب ترین بخش ماجرا این است که هر 2 شهر ملبورن و تولکا بازارهایی جدی برای فعالیت اوبر هستند.دیدی پیش از این نیز در خارج از کشور از طریق  سرمایه گذاری و همکاری با دیگر رقبا بازارهای خود را گسترش داده بود.

برای مثال این شرکت در اوایل سال جاری 99 تاکسی برزیلی را ضمن همکاری با شرکت تاکسی رانی دولتی برزیب به دست آورد و همکاری هایی مشابه را با استونی و امارات متحده عربی نیز ثبت کرده است.

این شرکت در چین با بیش از 450 میلیون کاربر در سراسر 400 شهر  چین، به عنوان بزرگترین شرکت حمل و نقل محلی شناخته می شود. شرکت دیدی حتی در حوزه خودروهای خودران نیز اقداماتی جدید را آغاز کرده است.

نکته طنآمیز ماجرا این است که دیدی نیز درست مثل اوبر با مشکلات و ماجراهایی رو به رو بوده. برای مثال این شرکت اوایل سال جاری با با ماجرای قتل یک زن رو به رو شد. زنی 21 ساله و اهل پایتخت که توسط راننده به قتل رسیده بود. دیدی پس از این حادثه، خدمات خود را تغییر داده است. این شرکت ابتدا به مدت یک هفته سرویس های خود را به حالت تعلیق دراورد و سپس مقررات و قوانین خود را به شدت سختگیرانه کرد.

این شرکت که  در آوریل 2017 به مبلغ 50 میلیارد دلار ارزش رسید و  پس از یک دوره کوتاه به  بودجه 5.5 میلیارد دلاری اصافی رسید که احتمالا این شرکت را به رقم 70 تا 80 میلیارد دلار ارزش ، ارتقا خواهد داد. 

نظرات بینندگان