arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۴۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۰ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
«القدس العربی» بررسی کرد؛

آیا اختلاف زبان ترامپ در برخورد با کانادا و کره شمالی دردسرساز می‌شود؟

رئیس جمهور آمریکا در حالی که تلاش می کند مذاکرات با کره شمالی را موفق و خوش بینانه تفسیر کند، مدعی است که کره شمالی دیگر تهدید اتمی برای جهان نیست. با این حال، تحلیلگران هشدار می دهند که ترامپ در آینده با چالش هایی روبه رو شود که از پیونگ یانگ نشأت می گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیا اختلاف زبان ترامپ در برخورد با کانادا و کره شمالی دردسرساز می‌شود؟

رائد صالحة در القدس العربی چاپ لندن نوشت: رئیس جمهور آمریکا در حالی که تلاش می کند مذاکرات با کره شمالی را موفق و خوش بینانه تفسیر کند، مدعی است که کره شمالی دیگر تهدید اتمی برای جهان نیست. با این حال، تحلیلگران هشدار می دهند که ترامپ در آینده با چالش هایی روبه رو شود که از پیونگ یانگ نشأت می گیرد.

به گزارش «انتخاب»، این رسانه عرب زبان ادامه داد: دو حزب جمهوری خواه و دموکرات در آمریکا دستاوردهای ترامپ در مذاکره با کره را کوتاه مدت می دانند و بر این عقیده اند که پیونگ یانگ قابل اعتماد نیست، از این رو، نسبت به آمادگی ترامپ برای دادن امتیازاتی به کره شمالی ناخشنودند.

به عقیده اعضای این دو حزب در ایالات متحده، ترامپ با مشکل بزرگی در مورد کره شمالی مواجه است؛ در صورتی که صلح در شبه جزیره کره محقق شود، توافق به نفع آمریکا خواهد بود، اما اگر کیم در خلع سلاح اتمی شکست بخورد، ترامپ مجبور می شود توضیحات بیشتری در مورد توافق با کره بدهد.

نمی توان با قطعیت و یقین در مورد نزدیکی ترامپ به کره شمالی در طولانی مدت نظر داد، اما اغلب تحلیلگران سیاست خارجی، در مورد اختلافات بین زبان ترامپ در برخورد با نخست وزیر کانادا، جاستین ترودو، و کیم اظهار نگرانی می کنند؛ چرا که رئیس جمهور آمریکا پس از نشست با گروه 7 کمی پیش از حضور در سنگاپور، جاستین را ضعیف خواند، در حالی که برخوردی گرم با کیم داشت.

برخی جمهوری خواهان نگران این مساله هستند که ترامپ برای تحقق یک پیروزی برای خود در سیاست خارجی آمریکا، تمایل زیادی دارد و در همین راستا ممکن است وارد مرحله ای شود که خواسته های مختلف کره وجود دارد. جمیل جعفر، از مشاوران جرج بوش می گوید نمی توان به کره شمالی اجازه داد به بازی فوتبال خود با ایالات متحده ادامه دهد تا انجا که امریکا مجبور به متوقف نمودن مانورهای نظامی خود با کره جنوبی شود تا در مقابل، کره شمالی با تعلیق فعالیتهای اتمی خود موافقت نماید.

نظرات بینندگان