arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۴۱۶۰
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۰ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۷

فیلم/ جام جهانی، ارکستر سمفونیک تهران را بین‌المللی کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جام جهانی فوتبال راه جهانی شدن را برای ارکستر سمفونیک افسانه‌ای تهران باز کرد.

یک روز پیش از برگزاری اولین مسابقه تیم ملی ایران در جریان رقابت‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸، مجموعه‌ای بهترین نوازندگان و خوانندگان ایرانی با هدف حمایت از تیم ملی ایران در شهر سن پترزبورگ به اجرای برنامه پرداختند.

این اجرا در تالار بزرگ فیلارمونیک آکادمی سنت پترزبورگ به نام شوستوکوویچ برگزار شد و ترکیبی از ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران با همراهی بیش از ۸۰ نوازنده مرد و زن برای اولین بار در روسیه به اجرای برنامه پرداخت.

این برنامه در دو بخش و با دو رهبر اجرا شد. رهبر بخش اول شهرداد روحانی و رهبر بخش دوم توسط فریدون شهبازیان بود.

در این برنامه ضمن اجرای چند قطعه موسیقی کلاسیک چند قطعه بی‌کلام و با کلام ایرانی از جمله سرود تیم ملی ایران در جام جهانی به خوانندگی سالار عقیلی اجرا شد.

پس از برگزاری این اجرا، شهرداد روحانی، رهبر ارکستر سمفونیک تهران گفت:«پس از این اجرا همه اعضاء ارکستر برای تشویق تیم ملی ایران به استادیوم خواهیم رفت و همراه با پرچم ایران و شعارهای خاض خودمان تیم ملی را تشویق خواهیم کرد، در واقع ما با نت ها از تیم ایران حمایت خواهیم کرد.»

برنامه ارکستر سمفونیک تهران حاصل یادداشت تفاهم بین کنسرواتوار مسکو و بنیاد رودکی تهران بود که تحت حمایت وزارت فرهنگ روسیه و کمیته سازماندهی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ فیفا برگزار شد.

نظرات بینندگان