arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۴۲۷۱
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۰ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۷

راهکار دولت آلمان برای نگه داشتن کمپانی ها در تهران: تشکیل دفتر مشاوره در مورد ایران / تضمین های اعتباری صادراتی که برلین پشتیان آنهاست، سر جای خود باقیست

وزارت اقتصاد آلمان در بیانیه‌اش اعلام کرد که لغو تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران بر اساس «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) بر سر جای خود باقی است و تضمین‌های اعتباری صادراتی که برلین پشتیبان آنها است، همچنان در دسترس قرار دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت آلمان برای دادن مشاوره به شرکت‌های نگران از تأثیر بازگشت تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران، یک دفتر ویژه تأسیس کرده است.

به گزارش «انتخاب»؛ وزارت اقتصاد آلمان جمعه ۱۵ ژوئن / ۲۵ خرداد اعلام کرد که یک «مرکز تماس ایران» برای برقراری امکان طرح پرسش‌های شرکت‌ها راجع به فعالیت اقتصادی در ایران تأسیس کرده است.

این وزارت در بیانیه‌اش اعلام کرد که لغو تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران بر اساس «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) بر سر جای خود باقی است و تضمین‌های اعتباری صادراتی که برلین پشتیبان آنها است، همچنان در دسترس قرار دارند.

سفیر ایالات متحده در آلمان پیش‌تر گفته بود که شرکت‌های آلمانی باید «فوراً» سطح فعالیت‌های تجاری خود در ایران را کاهش دهند.

سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا ۲۶ اردیبهشت/ ۱۶ مه در اجلاس صوفیه توافق کرده بودند که با وجود خروج آمریکا از برجام، به تعهدات خود در توافق هسته‌ای با ایران عمل کنند.

نظرات بینندگان