arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۴۳۸۹
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۵ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۷

افزایش ۳۵ درصدی خرید نفت خام دهلی از تهران/ ایران جایگاه عربستان را در صادرات نفت به آسیا گرفت

هند که ۸۰ درصد نفتش را وارد می‌کند به دلیل قرابت جغرافیایی که هزینه‌های ارسال را کاهش می‌دهد و همچنین شرایط مالی پیشنهاد شده از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس، جذب نفت خام ایران شده است.پالایشگاه‌های هندی مجبور شده‌اند که خرید نفتشان را از ایران قبل از اعمال مجدد تحریم‌ها بالا ببرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

هند ۷۷۱ هزار بشکه نفت به طور روزانه از ایران در ماه می وارد کرده است و این یعنی ۳۵ درصد افزایش خرید از ایران در مقایسه با ماه گذشته داشته است. همین مساله رتبه ایران را به دومین صادرکننده بزرگ نفت به آسیا بعد از عراق ارتقا داده و رتبه عربستان پایین آمده است.

«گلف‌نیوز» نوشت، پیش از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران، مشتریان نفت جهان حریصانه خواستار خریداری نفت خام ایران هستند.

بر اساس این گزارش، هند ۷۷۱ هزار بشکه نفت به طور روزانه از ایران در ماه می وارد کرده است و این یعنی ۳۵ درصد افزایش خرید از ایران در مقایسه با ماه گذشته داشته است. همین مساله رتبه ایران را به دومین صادرکننده بزرگ نفت به آسیا بعد از عراق ارتقا داده و رتبه عربستان پایین آمده است.

بر اساس این گزارش، به گفته «ابهاشک کومار» تحلیل‌گر ارشد «اینترفکس گلوبال انرژی» در لندن، چرخشی در رقابت میان توزیع‌کنندگان برای سرمایه‌گذاری در بازار ایران با توجه به رشد نیاز به نفت ایجاد شده است. با این وجود توزیع نفت از سوی ایران از اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا مصون نیست.

به گزارش «گلف نیوز»، هند که ۸۰ درصد نفتش را وارد می‌کند به دلیل قرابت جغرافیایی که هزینه‌های ارسال را کاهش می‌دهد و همچنین شرایط مالی پیشنهاد شده از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس، جذب نفت خام ایران شده است.

بر اساس این گزارش، پالایشگاه‌های هندی مجبور شده‌اند که خرید نفتشان را از ایران قبل از اعمال مجدد تحریم‌ها بالا ببرند. این ماه، شرکت نفت هند که بزرگترین پالایشگاه ملی هند است، خرید نفت خام را از تولیدکنندگان خاورمیانه تا هفت برابر بالا برده است و برنامه دارد هفت میلیون تن در عرض ۱۲ ماه خریداری کند. این میزان، ۴ میلیون تن بیش از مشابه سال گذشته است.

«راماچاندران» رییس پالایشگاه‌های «بهارات پترولیوم» که دومین پالایشگاه بزرگ دولتی هند است، گفته که هیچکسی نمی‌داند چه اتفاقی قرار است بیافتد؛ اما مردم هشیار هستند و شاید بر اساس پیش‌بینی‌هایشان عمل می‌کنند.

 

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان